لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۳

ارگ: هماهنگی میان سکتورهای امنیتی باید بیشتر شود


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته برای شماری از قول اردوها و مسئولین پولیس زون‌های مختلف در کشور دستور داد تا پلان‌های امنیتی شانرا با وزرای سکتور‌های امنیتی شریک سازند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، رئیس جمهور در این بخش با در نظر داشت مشکلات کنونی با مقامات امنیتی زون‌ها ارتباط می‌گیرد.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

" نیاز است تا در چنین حالات بیشتر میان سکتور‌های امنیتی هماهنگی وجود داشته باشد تا علیه هر خطر بالقوه در زمان معین آن اقدامات صورت گیرد."

به اساس اعلامیه ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی پنجشنبه گذشته با چهار قول اردو و مسئولان پولیس شش زون کشور از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرده‌است.

در اعلامیه آمده‌است که رئیس جمهور غنی به وزیران سکتور‌های امنیتی دستور داده‌است که نیازمندی‌ های بخش نظامی به سطح ولایات را بررسی کرده و به آن رسیدگی نمایند.

این در حالیست که عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در این اواخر بالای رئیس جمهور و رئیس اجرائیه انتقاد کرده که به وزارت‌های سکتور امنیتی مداخله می‌کنند و به گفته وی سیاست‌های نادرست سبب بیشتر شدن ناامنی‌ها در کشور گردیده‌است.

در همین حال وزارت دفاع می‌گوید، آنها با قول اردوها هماهنگی لازم داشته اند و تلاش می‌شود تا هماهنگی میان سایر ارگان‌های دولتی نیز ایجاد گردد.

از سوی هم صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می‌گوید، ایجاد هماهنگی میان وزارت‌های سکتوری از اولویت‌های کاری حکومت می‌باشد.

صدیقی: ایجاد هماهنگی میان وزارت‌های سکتوری از اولویت‌های کاری حکومت می‌باشد
صدیقی: ایجاد هماهنگی میان وزارت‌های سکتوری از اولویت‌های کاری حکومت می‌باشد

وی افزود:

" در بعضی موارد چالش‌های که ما در هماهنگی داریم یا اتفاق می‌افتتد و تقویه هماهنگی یکی از اولویت‌های اساسی رهبری حکومت افغانستان است."

در عین حال کارشناسان نظامی عدم هماهنگی میان مرکز و ولایات را یک خلاء بزرگ عنوان می‌کنند.

باری عارض یک تن از این کارشناس می‌گوید، برخی مقامات از سوی شماری از زورمندان و افراد متنفذ مقرر می‌شوند و آنها از قوماندان‌های مرکزی اطاعت نمی‌کنند زیرا آنها از سوی افراد زورمند تعیین شده‌اند.

وی می‌گوید، بخاطر حل چنین مشکل باید صلاحیت مرکزی تقویت گردد و بخاطر یک هدف نیاز به کار حلقات مختلف است که حکومت باید در این زمینه توجه جدی نماید.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG