لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

هیواد: شورشیان داعش مواد غذایی خود را از کجا دریافت می‌کنند؟


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به گسترش و چگونگی فعالیت های طالبان مسلح و گروه داعش در افغانستان پرداخته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش به اشاره به شدت و گسترش جنگ در افغانستان گفته است که مردم در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار از ظلم داعش به ستوه آمده‌اند.

نویسنده سرمقاله به کشته شدن بیش از سی تن از سوی افراد وابسته به داعش در ولایت غور نیز اشاره کرده و این رویداد را جنایت بزرگ خوانده‌است.

سرمقاله نویس بالای رهبران حکومت انتقاد کرده و گفته است که بجای رسیده‌گی به این مسایل درگیر اختلافات داخلی و زد و بندهای سیاسی هستند.

سرمقاله نویس گفته است که اگر در دستگاه حکومتی مشکلات همچنان وجود داشته باشد سرکوب مخالفان مسلح و جلوگیری از فعالیت های تخریبی پاکستان، ایران و برخی دستگاه های استخباراتی نا ممکن خواهد بود.

سرمقاله نویس می‌گوید که مردم باید مورد استفاده جنگسالاران قرار نگرفته و حکومت نیز باید مطابق احکام قانون عمل کرده و از صلاحیت هایش در برابر فرصت طلبان کار گیرد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد به نقل از ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه گفته است که شواهد نشان می‌دهد که افراد وابسته به داعش در افغانستان به غذاهای بسیار خوب و با کیفیت دسترسی دارند.

نویسنده مطلب در این مورد پرسشی را نیز مطرح کرده و گفته است که شورشیان داعش این غذا ها را از کجا دریافت می‌کنند؟

هیواد در مطلبی دیگر به نقل از معاون سخنگوی ریاست جمهوری نوشته است که طالبان مسلح در دو ماه گذشته تأسیساتی را به ارزش بیش از دو میلیارد افغانی از بین برده‌اند.

آرمان ملی

و روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که وزارت خارجه امریکا از حضور و فعالیت داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است.

سرمقاله نویس گفته است که وزارت خارجه امریکا به این باور است که داعش در عراق و سوریه سرکوب شده و حالا می‌خواهد در کشورهای که حاکمیت دولتی در آن ضعیف است نفوذ کرده و دست به استخدام افراد بزند.

به گفته سرمقاله نویس، اشاره وزارت خارجه امریکا به افغانستان است و ناتو نیز گفته است که مأموریت این سازمان به علت حضور داعش در این کشور برجسته شده‌است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG