لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

ویسا: اختلافات میان سران حکومت به قیمت سقوط حکومت تمام خواهد شد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‎های خود بیشتر به اختلافات میان رهبران حکومت و اظهارات محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مورد نهادهای عدلی و قضایی پرداخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته است که اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی به قیمت سقوط حکومت تمام خواهد شد.

در مطلب این اظهارات شماری از اعضای ولسی جرگه نیز به نشر رسیده که گفته‎اند، انتقادات رهبران حکومت بر یکدیگر نشان می‎دهد که حکومت وحدت ملی پس از گذشت دو سال نیز با مشکلات جدی روبرو است.

در مطلب آمده‎است که رهبران حکومت هنوز نیز بجای انجام کارهای اصلی شان مصروف زد و بندهای سیاسی هستند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نیز به همین موضوع پرداخته و گفته‎است که در روزهای اخیر در نشست‎ها از سوی تفاهمات میان رهبران حکومت سخن زده می‎شود و این موضوع نگرانی‎ها را به میان آورده‎است.

سرمقاله نویس گفته‎است که در این نشست‎ها از دست آوردهای اخیر هیچ صحبت صورت نمی‎گیرد و این به گفته سرمقاله نویس غیرعادلانه است.

سرمقاله نویس از پیشرفت‎ها در بخش‎های مختلف یاد آوری کرده و بگونه مثال از شهرت جهانی زعفران افغانستان نوشته‎است.

سرمقاله نویس گفته است که سوی تفاهمات میان رهبران موقت بوده و قابل نگرانی نیست.

آرمان

روزنامه آرمان در سرمقاله اش گفته‎است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشست سارنوالان گفت که مداخله در امور عدلی و قضایی جرم است.

در سرمقاله به نقل از آقای غنی گفته شده که به شمول خودش هیچ کس حق مداخله در امور عدلی و قضایی را ندارد و باید این ارگان‎ها از کشمکش‎های سیاسی دور نگهداشته شود.

به گفته سرمقاله نویس اگر این سخنان رئیس جمهور در عمل پیاده شود مهم و با ارزش است و افغان‎ها از آن استقبال می‎کنند.

به باور سرمقاله نویس اگر جلو مداخلات در امور عدلی و قضایی گرفته شود برخی مشکلات حل شده و فساد نیز کاهش خواهد یافت.

سرخط

روزنامه سرخط نیز در مطلبی در این مورد نوشته‎است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته‎است که نهادهای عدلی و قضایی صدای قلب افغانستان است و باید از فساد پاک شده و با قوت به کارهایش ادامه دهد.

اما نویسنده مطلب پرسیده‎است، کشوری که یک و نیم دهه را در فساد سپری کرده، در ردیف کشورهای مفسد دنیا مقام عالی دارد پس خواهد توانست در کوتاه مدت به این هداف اش دست یابد؟

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG