لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۰

انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تأثیرات آن بالای افغانستان


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تأثیرات آن بالای افغانستان پرداخته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده صبح روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

سرمقاله نویس گفته است هرچند انتخابات امریکا برای همه کشورهای جهان مهم است اما این بار به گفته سرمقاله نویس فضای انتخاباتی امریکا نیز به دلیل اتهامات شخصی کاندیدان، رنگ دیگری دارد.

سرمقاله نویس نوشته است که انتخابات امریکا مانند گذشته برای افغان‌ها و رسانه های افغانستان اولویت ندارد.

به گفته سرمقاله نویس افغان ها دو دوره حکومت و سیاست های هر دو حزب امریکا را تجربه کردند و این بار آرزو های خود را مانند گذشته به آن گره نکرده اند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که امروز در امریکا انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود اما کاندیدان هر دو حزب در کمپاین های شان به موضوع افغانستان کمتر پرداختند.

اما سرمقاله نویس گفته است که انتخابات امریکا تأثیرات مستقیم بالای افغانستان دارد و افغان ها آن را دنبال می‌کنند.

سرمقاله نویس نوشته است که برنده این انتخابات باید افغانستان را مهم بداند و در اولویت کارش قرار دهد چون موضوع افغانستان برای ایالات متحده نیز با اهمیت است.

سرمقاله نویس می‌گوید، خواست حکومت و مردم افغانستان از رئیس جمهور امریکا این خواهد بود تا بخاطر برنده شدن در مبارزه با تروریزم حامیان این پدیده را مورد فشار جدی قرار دهد.

ویسا

روزنامه ویسا نیز مطلبی را در این مورد نوشته و گفته است که کاندیدان ریاست جمهوری امریکا در کمپاین ها و مناظره های شان به افغانستان نپرداخته اند.

در مطلب به نقل از کارشناسان آمده است که عدم توجه کاندیدان ریاست جمهوری امریکا به افغانستان بی علاقه گی ایالات متحده به این کشور را نشاند می‌دهد.

نویسنده مطلب می‌گوید که افغانستان حالا با تهدیدات جدی روبرو بوده و اختلافات سیاسی میان رهبران این کشور نیز بیشتر شده که این کار به نوشته سرمقاله نویس ثبات افغانستان را به مخاطره می‌اندازد.

در مطلب با اشاره به عدم دلچسپی کاندیدان ریاست جمهوری امریکا به افغانستان پرسیده شده که آیا ایالات متحده در بر طرف ساختن چالش‌های کنونی این کشور کاری را انجام خواهد داد؟

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG