لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۶

اندیپیندنت: با برنده شدن ترمپ روسیه خوشحال است و اروپا نگران


اکثر روزنامه‎های جهان در مورد برنده شدن دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطالبی نشر کرده‎اند.

بیشتر این روزنامه‎ها انتخاب دونالد ترمپ به عنوان رئیس جمهور منتخب امریکا را حیران کننده خوانده‎اند.

اندیپیندنت

روزنامه اندیپیندنت چاپ بریتانیا با اشاره به برنده شدن دونالد ترمپ نوشته است: "روسیه خوشحال است، اروپا نگرانی دارد."

دونالد ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که روابط کشورش را با روسیه نزدیک می‎سازد و از اعضای اروپایی پیمان ناتو خواهد خواست تا مانند امریکا سهم مالی شان رادر این پیمان افزایش دهند.

واشنگتن پوست

روزنامه واشنگتن پوست در مورد منتخب شدن دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نوشته‎است: "روسیه خوش است اما مکسیکو نگران."

دونالد ترمپ برای جلوگیری از ورود اتباع مکسیکو به امریکا اعمار یک دیوار را میان دو کشور پشنهاد کرده‎است و گفته‎است که هزینه این دیوار را از مکسیکو اخذ خواهد کرد.

برعلاوه انتخابات امریکا، اکثر روزنامه‎های جهان در مورد بازگشت شربت گل خانم افغان از پاکستان به افغانستان نوشته‎اند.

دی نیوز چاپ

از سوی دیگر روزنامه دی نیوز چاپ پاکستان موضوع امتیازات را مطرح کرده‎است که هزارها پاکستانی با بدست آوردن کارت‎های اقامت مهاجرین افغان در آنکشور کسب می‎کنند.

روزنامه به نقل از اداره نادرای پاکستان یا دیتابیس ملی نوشته است که حدود ده هزار شهروند پاکستان بخاطر بدست آوردن پول کارت اقامت مهاجرین افغان را بگونه غیرقانونی بدست آورده‎اند.

به گفته این اداره، محکمه پشاور را بروز سه شنبه در این مورد اگاه ساخته‎است.

مسئولان اداره دیتابیس ملی پاکستان می‎گویند، نیروهای امنیتی پاکستان علیه هزاران پاکستانی اقدام جدی خواهد کرد که کارت‎های مهاجرین افغان را بگونه غیر قانونی ساخته‎اند.

واشنگتن پوست​

روزنامه واشنگتن پوست در مورد یگانه خوک که در باغ وحش کابل زنده‎گی می‌کند مطلبی را نوشته‎است.

روزنامه می گوید، این خوک که نامش از سوی افغان‎ها خنزیر گذاشته شده‎است، در باغ وحش کابل نگهداری می‎شود و در سال ۲۰۰۲ میلادی از سوی چین به افغانستان تحفه داده شد.

به گفته واشنگتن پوست، خنزیر در ابتدا تنها نبود بلکه با جوره اش و دو دانه خرس از چین به افغانستان منتقل شدند اما دو سال پس جوره اش را زمانی از دست داد که یک خرس به فقس خوک‎ها حمله کرد و یکی از آن‎ها را کشت.

واشنگتن پوست خنزیر را یگانه و مشهورترین خوک در باغ وحش کابل خوانده‎است که تماشاچیان برای دیدن او در پشت پنجره که خنزیر نگهداری می‎شود صف بسته می‎کنند.

کارمندان باغ وحش کابل به روزنامه واشنگتن پوست گفته‎اند، با آنکه خوردن گوشت خوک در اسلام حرام است اما این یک حیوان بیغرض است که به کسی ضرر نمی‎رساند.

XS
SM
MD
LG