لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۸

روابط جولیانی با بعضی کشورهای مخالف امریکا می‌تواند درد سر ساز باشد


رودی جولیانی شاروال سابق نیویارک که کاندید پیشتاز دونالد ترمپ برای کرسی وزارت خارجه امریکا می‌باشد، در گذشته با رهبران و گروه‎های کشورهای دیگر از سربیا گرفته تا روسیه و ایران معاملاتی داشته‌است که این مسئله می‎تواند در صورت نامزدی وی به حیث وزیر خارجه، بحث‎های را باعث گردد.

جولیانی، هیلری کلنتن را در جریان کمپاین انتخاباتی‌اش برای قصر سفید، به سبب روابط وی با حکومت‎های غربی و شرکت‎های خارجی مورد انتقاد قرار داده‌بود ولی منتقدین می‎گویند روابط گذشته جولیانی هم می‎تواند او را با اتهامات مشابه مواجه سازد.

جولیانی در سال ۲۰۱۲ به سربیا سفر کرده و با الکساندر ووچیچ صدراعظم فعلی آن کشور ملاقات کرده‌بود، فردیکه در آن وقت رهبر حزب ترقی‌خواه سربیا و در گذشته از متحدین سلوبودان میلازویچ رهبر بدنام سربیا بود.

رابطه جولیانی با یک شرکت مشورتی که مشتریان غربی را کمک میکرد تا تجارت‎های خود را در جمهوریت‎های اتحاد شوروی سابق رشد دهند، می‎تواند بحث برانگیز باشد.
رابطه جولیانی با یک شرکت مشورتی که مشتریان غربی را کمک میکرد تا تجارت‎های خود را در جمهوریت‎های اتحاد شوروی سابق رشد دهند، می‎تواند بحث برانگیز باشد.

خبر سفر جولیانی باعث خشم خانم کلنتن شده‌بود و همین موضوع بعداً منتج به آن شد که سفارت امریکا در بلگراد اعلامیه را منتشر نموده و بگوید:

"امریکا در انتخابات سربیا طرف نمی‎گیرد."

جولیانی خود سفرها و روابط خارجی‌اش را دلیل شایسته بودن‌اش برای کرسی وزارت خارجه امریکا می‎داند.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز که دیروز منتشر شد گفت:

"من هشتاد کشور جهان را دیده‌ام، ۱۵۰ سفر خارجی داشته ام و اکثر آن‎ها به دلایل مختلف، از سخنرانی‎ها گرفته تا مشاورت‎های امنیتی و در آن‎ها برای کاهش جرایم کمک کرده‎ام."

رودی جولیانی یک‌بار هم از سوی مجاهدین خلق ایران پول گرفته‌بود تا در یک عریضه برای حذف نام این گروه از لیست تروریستان وزارت خارجه امریکا سهیم شود.

گروه مجاهدین خلق ایران بعداً در سال ۲۰۱۲ به دلیل آن‌که در حداقل یک دهه در کدام حمله تروریستی دخیل نبود، از لیست تروریستان وزارت خارجه امریکا حذف گردید.

جولیانی به نیویارک تایمز گفته‌است:

"روابط من با آن‎ها خیلی روشن است."

در صورتی‌که جولیانی نامزد ترمپ برای وزارت خارجه امریکا شود، روابطش با روسیه هم می‎تواند در سنای امریکا مورد تحلیل و تجزیه قرار گیرد.

رابطه جولیانی با یک شرکت مشورتی که مشتریان غربی را کمک می‌کرد تا تجارت‎های خود را در جمهوریت‎های اتحاد شوروی سابق رشد دهند نیز می‎تواند بحث برانگیز باشد.

این رابطه به سال ۲۰۰۴ بر می‎گردد زمانی‎که جولیانی برای دیدار با تجار و سیاستمداران روسی از مسکو دیدن کرده‌بود.

بر اساس معلومات مندرجه در ویب‌سایت شرکت مشورتی ترایگلوبل، رئیس همین شرکت با شرکت مسمی به جولیانی پارتنرز همکاری نزدیک داشت.

جولیانی این شرکت را در سال ۲۰۰۲ بعد از آن تأسیس کرد که کرسی شاروالی نیویارک را ترک کرد تا ستراتیژی‎های را برای انحصار پایپلاین‎های نفت روسیه برای شرکت‎های ترانس نفت و دیگر کمپنی‎های روسی تهیه نماید.

شرکت حکومتی ترانسفت روسیه، شامل شرکت‎های است که بعد از الحاق کریمیای اوکرایین با خاک روسیه، هدف تحریمات کشورهای غربی قرار گرفتند.

XS
SM
MD
LG