لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۲

حملۀ انتحاری در جنوب بغداد بیش از ۷۰ کشته بر جا گذاشت


حملۀ انتحاری دیروز در صد کیلومیتری جنوب بغداد بیش از هفتاد کشته بر جا گذاشت.

اکثریت کشته شده‎گان ایرانیانی اند که بعد از مراسم اربعین در کربلا به کشور خود برمی‎گشتند. با شدت جنگ در برابر گروه موسوم به دولت اسلامی درعراق وسوریه تنش‎های فرقه یی هم در منطقه شدت اختیار کرده‎است.

امریکا و ایران این حمله را محکوم کرده‎است.

فلاح الخفاجی رئیس کمیسیون امنیتی شورای ولایت بابل به آژانس خبر رسانی رویترز گفت که حداقل هفتاد تن کشته شده‎اند که کمتر از ده تن آن‎ها عراقی و دیگران ایرانی اند.

الخفاجی: یک لاری تانکر در داخل تانک تیل منفجر ساخته شد.
الخفاجی: یک لاری تانکر در داخل تانک تیل منفجر ساخته شد.

او افزود:

" این انفجار مجرمانه در ناحیۀ شوملی در شاهراه رخ داد. یک لاری تانکر در داخل تانک تیل منفجر ساخته شد. در نتیجه هفتاد یا هشتاد تن شهید شدند. اکثریت آن‎ها زایران امام حسین علیه السلام بودند که به کشور خود بر می‎گشتند."

گزارش‎ها می‎رسانند که مهاجم انتحاری موتری را که در آن بم کار گزاری شده بود در داخل تانک تیل و نزدیکی یک هوتلی که زایران ایرانی به آن‎جا می‎رفتند منفجر ساخته‎است.

آژانس خبررسانی نیمه دولتی ایسنای ایران از قول یک منبع آگاه در بغداد گزارش داد که در این حمله در نزدیکی شهر حله پنجاه ایرانی کشته شده‎اند.

گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته می‎گوید که این حمله را یکی از جنگجویان عراقی این گروه انجام داده‎است.

وزارت خارجۀ ایران این حمله را به شدت محکوم کرده‎است.
وزارت خارجۀ ایران این حمله را به شدت محکوم کرده‎است.

وزارت خارجۀ ایران این حمله را به شدت محکوم کرده‎است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجۀ ایران گفت:

" چنین اقدامات وحشیانه و غیر انسانی در مبارزه بی امان مشترک ایران و عراق در برابر تروریزم کدام خللی ایجاد نخواهد کرد."

مقامات عراقی که نخواستند نامشان ذکر شود به آژانس خبر رسانی اسوشیتد پریس گفتند که این حمله به نظر می‎رسد یک سرویس نقلیۀ زایران ایرانی را هدف قرار داده‎است. این سرویس نقلیه و چند موتر دیگر در نتیجۀ انفجار کاملا سوخته‎اند.

روز چهارشنبه هم بغداد و ماحول آن شاهد یک سلسله حملات انفجاری نسبتا کوچک بود که در اثر آن ۳۱ تن کشته و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

در این میان، نیروهای عراقی و شبه نظامیان کرد در ادامۀ جنگ برای پس گرفتن موصل دومین شهر بزرگ عراق از گروه موسوم به دولت اسلامی دیروز جنگجویان این گروه را از سه ناحیۀ دیگر شهر خارج ساختند.

این عملیات با حمایت هوایی ایتلاف به رهبری امریکا از شش هفته به این سو ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG