لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۴

مقامات روسی: رهبر داعش برای قفقاز شمالی، کشته شده‌است


مقامات روسیه می‎گویند، در جریان عملیات در قفقاز شمالی رهبر شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در این منطقه را کشته‎اند.

به گفته این اداره رستم اصلدروف (Rustam Aselderov) با چهار همکارش در نزدیک شهر مخچکلا مرکز داغستان کشته شده‎اند.

اداره فدرالی خدمات امنیتی روسیه (FSB) در یک اعلامیه که به تاریخ چهارم دسامبر نشر شد می‎گوید، در جریان عملیات نیروهای روسیه در قفقاز شمالی در منطقه داغستان، رستم اصلدروف با چهار همکار نزدیکش در یک منزل شخصی در حومه شهر مخچکلا مرکز داغستان کشته شده‎اند.

مقامات روسیه در این اعلامیه گفته‎اند، در جریان این عملیات روز یکشنبه در منزل این افراد، مقادیر زیاد اسلحه اتوماتیک، مهمات و مواد انفجاری نیز بدست آمده‎است.

مقامات: زمانی‎که رستم اصلدروف رهبر گروه تندرو امارت نام نهاد قفقاز بود، دو بمب گذاری را در سال ۲۰۱۳ میلادی در شهر ولگاگراد سازماندهی کرده بود.
مقامات: زمانی‎که رستم اصلدروف رهبر گروه تندرو امارت نام نهاد قفقاز بود، دو بمب گذاری را در سال ۲۰۱۳ میلادی در شهر ولگاگراد سازماندهی کرده بود.

رستم اصلدروف که از نام شیخ ابومحمد القادری استفاده می‎کرد، از جانب شورشیان گروه داعش به حیث امیر نام نهاد آنچه را که شورشیان ولایت جدید قفقاز اعلان کرده بودند، تعیین شده بود.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، اما مقامات امنیتی روسیه رستم اصلدروف را از سال ۲۰۱۲ میلادی به این‌سو به حیث یک عضو گروه تروریستی در داغستان می‎شناختند.

وی در سال ۲۰۱۴ میلادی به ابوبکر البغدادی رهبر شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی بیعت کرد.

اداره فدرالی خدمات امنیتی روسیه می‎گوید، زمانی‎که رستم اصلدروف رهبر گروه تندرو امارت نام نهاد قفقاز بود، دو بمب‌گذاری را در سال ۲۰۱۳ میلادی در شهر ولگاگراد سازماندهی کرد که در اثر آن ۳۴ تن کشته شدند.

اداره فدرالی خدمات امنیتی روسیه همچنان رستم اصلدروف را به حمله موتر بمب در ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی در شاهراه استرخان مخچکلا (Astrakhan-Makhachkala) مرتبط می‎داند که در نتیجه آن ۱۴ تن کشته و بیش از ۱۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

واشنگتن در سال ۲۰۱۵ میلادی رستم اصلدروف را به حیث "جنگجوی تروریست خارجی" اعلان نموده، تحریم‎ها را بر وی وضع کرد.

در ماه اکتوبر سال‎ جاری میلادی، حکومت روسیه ۵ ملیون روبل جایزه را که معادل هفتاد و هشت هزار دالر امریکای می‎شود به خاطر اطلاعات در مورد محل اخفای رستم اصلدروف اعلان کرد.

تا هنوز معلوم نیست که آیا تبادل اطلاعات در بدل پول باعث کشف محل اخفای رستم اصلدروف شده است، یا خیر؟

XS
SM
MD
LG