لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۱

آرمان ملی: آیا پاکستان واقعاً خوار و ذلیل شده‎است؟


روزنامه‎های چاپ کابل در شماره‎های امروزی شان در مورد عکس العمل‎های مقامات پاکستانی در رابطه به اظهارات رئیس جمهور در ششمین کنفرانس قلب آسیا تمرکز نموده‎اند.

آرمان ملی​

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروز اش نوشته‎است که آیا پاکستان واقعآ خوار و ذلیل شده‎است؟

نویسنده سرمقاله می‎نویسد که رد کمک ۵۰۰ میلیون دالری پاکستان از سوی رئیس جمهور افغانستان با استقبال سیاسیون و نهادهای مختلف در کشور روبرو شده‎است.

در سرمقاله آمده‎است که موقف رئیس جمهور در ششمین کنفرانس قلب آسیا در برابر پاکستان، در سرخط روزنامه‎های آن کشور جا گرفته‎است و در عین زمان با انتقادات تند مقامات آن کشور نیز همراه بوده‎است.

در مطلبی دیگر چاپ شده در این روزنامه از قول پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین پاکستان آمده‎است که اشتراک پاکستان در کنفرانس قلب آسیا برای این کشور رسوایی در قبال داشت.

در مطلب از قول پرویز مشرف آمده‎است که اشتراک نماینده پاکستان در این نشست به سطح بین المللی برای پاکستان زیان وارد نموده‎است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در همین رابطه مطلبی را به نشر رسانیده است و از قول سرتاج عزیز مشاور روابط بین المللی صدارعظم پاکستان نوشته‎است که اظهارات رئیس جمهور غنی متاثر کننده ولی قابل درک می‎باشد.

آقای عزیز گفته‎است که با در نظر داشت وضعیت افغانستان، جنگ و تلفات که حکومت افغانستان متقبل میشود، سخنان رئیس جمهور غنی قابل درک است.

روزنامه سرنوشت در مطلبی دیگری نوشته است که ولسی جرگه از موقف رئیس جمهوری حمایت نموده‎است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش در رابطه به همین موضوع نگاشته‎است و گفته‎است که پاکستان باید از دو راه، یکی را انتخاب نماید.

به باور سرمقاله نویس پاکستان با حمایت از تروریزم، با فشارهای زیادی روبرو می‎باشد و مقامات این کشور نمی‎تواند تا دلایل قانع کننده برای جامعه بین المللی ارایه دارد.

سر مقاله نویس اضافه مینماید که پاکستان باید از خواب بیدار شود و مطابق به خواست منطقه خود اش را عیار سازد.

سرخط

و روزنامه سرخط در یکی از مطالب چاپ شده اش نگاشته است که اظهارات رئیس جمهور غنی در نشست قلب آسیا مطابق به میل پاکستانی‎ها نبود.

در ادامه مطلب از قول سرتاج عزیز آمده‎است که رئیس جمهور غنی هر آنچه را که هند می‎خواست بیان نموده‎است.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG