لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۵

اشتون کارتر: امریکا با افغانستان بود، است و خواهد ماند


اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا به هدف دیدار با نیروهای کشورش که در افغانستان مستقر هستند در یک سفر غیر مترقبه به روز جمعه وارد کابل شد.

کارتر در سفرش به کابل بر دوام حمایت امریکا از افغانستان تاکید کرد و نیز اظهار داشت که امریکا تلاش می‎کند تا افغانستان به یک نقطه قوت برسد.

آقای کارتر همچنان از قوت نیروهای امنیتی افغان یاد کرده گفت که این نیروها مانع به هدف رسیدن طالبان در این کشور شده‎است.

وی در کنار دیدار با نیروهای امریکایی همراه با رئیس جمهور افغانستان در یک نشست مطبوعاتی ظاهر اظهار داشت که امریکا در افغانستان میماند تا این کشور به یک نقطه قوت دست یابد.

کارتر: امریکا در کنار افغانستان است، می‎باشد و خواهد بود.
کارتر: امریکا در کنار افغانستان است، می‎باشد و خواهد بود.

او افزود:

"حضور امریکا در حمایت ستراتیژیک از افغانستان است، امریکا در کنار مردم افغانستان بود می‎باشد و خواهد ماند. ما با مردم افغانستان ایستاده هستیم و ما قربانی داده‎ایم تا افغانستان به نقطه قوت برسد."

وزیر دفاع امریکا همچنان افزود، نیروهای امنیتی افغان و امریکا در سال جاری ضربات محکم بر داعش وارد کردند و شماری از قوماندانان مشهور این گروه را از بین برند.

به گفته کارتر، امریکا برای خشکاندن ریشه القاعده همچنان تلاش خواهد کرد.

۸۴۰۰ سرباز امریکایی تا اخیر سال ۲۰۱۷ در افغانستان باقی خواهند ماند.
۸۴۰۰ سرباز امریکایی تا اخیر سال ۲۰۱۷ در افغانستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که امریکا به عنوان شریک ستراتیژیک افغانستان در بخش‎های تجهیز و مشوره نیروهای امنیتی و کمک مالی به این نیروها تعهدهای فراتر از سال ۲۰۱۶ دارد.

بر اساس تصمیم امریکا ۸۴۰۰ سرباز امریکایی تا اخیر سال ۲۰۱۷ در افغانستان باقی خواهند ماند.

کارتر در سفرش به کابل همچنان اظهار داشت که تعهد مالی کشورش با نیرو های امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۰ همچنان پا برجاست.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از تلاش‎های اشتون کارتر برای جامعه جهانی در مورد حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان قدردانی کرد.

آقای غنی از آن عده خانواده سربازان امریکای تشکری کرد که برای دفاع آزادی افغانستان و مصونیت شهروندان امریکایی قربانی داده‎اند.

غنی از آن عده خانواده سربازان امریکای تشکری کرد که برای دفاع آزادی افغانستان و مصونیت شهروندان امریکایی قربانی داده‎اند.
غنی از آن عده خانواده سربازان امریکای تشکری کرد که برای دفاع آزادی افغانستان و مصونیت شهروندان امریکایی قربانی داده‎اند.

او افزود:

"من خاصتاً می‎خواهم از شما خواهش کنم که خانواده‎های آن سربازان و افسران که آخرین قربانی را دادند و جان خود را برای دفاع آزادی ما و مصونیت شما قربانی کردند از پیش شان تشکری کنم، چون ملت افغانستان یک ملت قدر شناس است، همیشه فرق میان دوست و دشمن را کرده و شما دوست پایدار و دوامدار ما هستید."

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
لینک مستقیم

احتمالاً این آخرین سفر اشتون کارتر به عنوان وزیر دفاع امریکا به افغانستان باشد، زیرا قرار است در ماه آینده میلادی اداره جدید ایالات متحده امریکا تحت ریاست دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب این کشور به کار آغاز کند.

نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG