لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۴

سرنوشت: دوستم در جوزجان به نام حویلی پنجصد یک زندان دارد


روزنامه های چاپ امروز کابل باز هم بیشتری مطالب شان را به موضوع عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور و احمد ایشچی والی اسبق جوزجان اختصاص داده‌اند.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا در مطلبی نوشته که رئیس جمهور اشرف غنی بخاطر اتهامات علیه دوستم تحت فشار قرار دارد.

در مطلب به نقل از روزنامه واشنگتن پُست چاپ امریکا آمده که منابع دیپلوماتیک می‌گویند که رئیس جمهور غنی دو سال رفتار بد معاون خود را تحمل نمود ولی این اتهام وارد شده به دوستم می‌تواند نقطه عطف باشد.

در ادامه مطلب آمده که واشنگتن پُست به نقل از یک مقام افغان که نامش ذکر نگردیده نوشته که رئیس جمهور روز چهارشنبه با رئیس اجرائیه و مقامات بلند رتبۀ عدلی و قضایی دیدار نموده و در مورد این موضوع با آنان مشوره کرده‌است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در پیوند به این موضوع در سرمقاله اش نوشته که حادثه اخیر جوزجان و کابل حساسیت‌های سختی را برانگیخته و از حکومت خواسته می‌شود که برای تأمین حقوق بشری و حفظ حیثیت مردم عدالت را تطبیق کند.

روزنامه هیواد در ادامه نوشته که رئیس جمهور غنی گفته است که نهاد های عدلی و قضایی را در زمینه از هر نوع زورگویی و فشار به دور نگه می‌دارد تا این قضیه بگونه بی طرفانه و با استقلالیت کامل بررسی گردد.

اما سرمقاله نویس می‌گوید که اکنون نهاد های عدلی و قضایی از این آزمون باید موفق بدر آمده و نشان دهند که براستی هم قانون از همه برتر است.

در سرمقاله آمده، قبول داریم که عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور یک فرد زورمند، ملیشه یی و جنجالی است اما در مورد این حادثه اخیر اجماع ملی و بین المللی ایجاد شده و خواست همه اینست که عدالت تأمین شود.

سرنوشت

روزنامه مستقل سرنوشت در مطلب اش به نقل از اعضای شورای سرتاسری ترک تبار نوشته که دوستم در جوزجان به نام حویلی پنجصد یک زندان دارد.

در ادامه مطلب آمده که دوستم در این زندان هزاران فرد بی گناه را زندانی کرده‌است و به گفته نویسنده مطلب، خشونت با ایشچی اولین قضیه نبوده بلکه دوستم در گذشته نیز بار ها به چنین سرکشی و آزار و اذیت ها دست زده‌است.

در مطلب به نقل از گلاب الدین شریفی عضو شورای سرتاسر ترک تبار آمده که احمد ایشچی نیز یک مدت در این زندان نگهداری می‌شد.

XS
SM
MD
LG