لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۹

ماموریت حمایت قاطع: قوای مسلح افغانستان بسیار قوی شده‎است


ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که قوای مسلح افغان در زمستان روان مخالفان مسلح را در ولایت کندز، هلمند، ننگرهار و برخی ولایات دیگر تحت فشار قرار داده بود.

جنرال چارلز کلیفلند سخنگوی این ماموریت روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که اکنون قوای مسلح توانایی بیشتر را کسب کرده‌است.

به گفته وی، در بخش رهبری این نیروها نیز تغییرات مهم آمده و افرادی مفسد از وظایف شان برطرف شده‌اند.

چارلز کلیفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان
چارلز کلیفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان

وی افزود:

"قوای مسلح افغانستان بسیار قوی شده‌است، این نیرو ها در سال جنگی ۲۰۱۶ مبارزه خوب در برابر مخالفان مسلح کرده و این سال را موفقانه ختم کردند. این نیرو ها چند موضوع مهم را دریافت کرده‌اند، رهبری خوب، آموزش و اکمالات و تجهیزات."

پیش از این رئیس جمهور غنی نیز در مراسم تجلیل از نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفته بود که قوای مسلح افغانستان قابلیت بیشتر حاصل کرده و مخالفان مسلح اجازه فعالیت و آرامش را در خاک کشور نخواهند داد.

آقای غنی گفته‌است که قوای مسلح افغانستان با ۲۱ گروه تروریستی در حال نبرد بوده و شکست بزرگ به مخالفان مسلح وارد کرده‌است.

وزارت دفاع افغانستان نیز ادعا می‌کند که تغییرات در سطح رهبری و تشکیلات اردوی ملی در جریان زمستان امسال خیلی مؤثر واقع شده‌است و این تغییرات در جریان امسال به هدف شکست دادن به طالبان مسلح صورت گرفته‌است.

از سوی هم جنرال چارلز کلیفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که به کمک، مشوره و فراهم آوری تجهیزات به نیرو های افغان ادامه می‌دهند.

وی گفت که از در اکتوبر سال ۲۰۱۶ ، ۹۰۰ موتر هاموی را در اختیار قوای مسلح قرار داده‌اند.

وی افزود:

"در سال ۲۰۱۷ ، به نیرو های افغان هشت طیاره نوع A۲۹ داده خواهد شد، به این نیرو ها هشت طیاره نوع A۲۹ داده شده و در عملیات‌های شان از آن استفاده می‌کنند."

شماری از کارشناسان افغان نیز تأکید دارند که باید تجهیزات مدرن و پیشرفته در اختیار نیروهای افغان قرار داده شود.

به گفته این کارشناسان، این نیرو ها توانایی‌های شانرا ثابت کرده‌اند اما کمبود تجهیزات بر مؤثریت فعالیت‌های این نیرو های تأثیر کرده‌است.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG