لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۴

۱۸ میلیون یورو به ادغام مجدد عودت کنندگان در افغانستان کمک می‌شود


سازمان بین المللی مهاجرت یا( آی او ام) می‎گوید، کمیسون اروپا برای ادغام مجدد عودت کنندگان در افغانستان، کمک مالی می‎نماید.

سازمان بین المللی مهاجرت راه اندازی پروژه به ارزش ۱۸ میلیون یورو را برای چهار سال جهت کمک به عودت کنندگان و محلاتی‎که میزبان آنان در سراسر افغانستان خواهد بود، اعلان کرده‎است.

کمیسیون اروپا در امور همکاری و انکشاف بین المللی این پروژه را، تمویل می‎کند.

این پروژه سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان در ادغام عودت کنندگان در جوامع مربوطه شان کمک می‎کند.

برگشت کننده های افغان
برگشت کننده های افغان

پروژه کمیسیون اروپا در افغانستان با ترویج توسعه یی اقتصادی در جوامع عودت کنندگان، ایجاد ظرفیت در ادارت دولت که با عودت کنندگان کار می‎کنند و فراهم آوری کمک به نهادهای که پس از عودت به مهاجران کمک می‎نمایند، به ادغام پایدار آن‎ها در جامعه کمک خواهد کرد.

کمک به جوامع و نهادهای کمک رسانی به عودت کنندگان در کابل، هرات، بلخ، کندهار، بغلان، ارزگان، ننگرهار و لغمان هدف این پروژه می‎باشد.

لاورینس هارت مسئول ماموریت اداره بین المللی مهاجرت و نماینده این سازمان برای افغانستان که در شهر ژینو سویس در این مورد صحبت می‎کرد گفت:

"همکاری مشترک مان در این پروژه یک گام مهم و ضروری برای فراهم آوری یک راه حل دراز مدت و پایدار به عودت کنندگان و امور معشیتی آن‎ها به شمار می‎رود."

اداره بین المللی مهاجرت بر اساس این پروژه یک سلسله طرح‎های توسعه یی جوامع کمک کننده به عودت کنندگان را در ساحاتی که آن‎ها بیشتر جابجامی شوند، تکمیل خواهد کرد.

این پیشنهادها شامل زیربناهای کوچک، پروژه‎های عایداتی در بخش‎های مختلف، پروژه‎های زراعتی، آبیاری و پاکسازی کانال‎ها، انکشاف دهات، صنایع دستی و فراهم آوری تجهیزات و تداراکات برای نهادهای عامه و ایجاد محلات تجارتی می‎باشند.

عودت کننده های افغان
عودت کننده های افغان

اداره بین المللی مهاجرت در محلات که این پروژه‎ها در نظر گرفته می‎شوند، هزار نفر راآموزش تخنیکی و حرفویی داد و در فراهم آوری کمک‎های مالی برای ۴۰ مرکز کوچک کسب و کار، کمک می‎کند.

اتحادیه اروپا گفته‎است که احتمال دارد، بیشتر پناهجوی افغان در سال جاری به کشور شان برگشتانده شوند.

احصائیه که از سوی اداره بین المللی مهاجرت به نشر رسیده نشان می‎دهد که قرار است در سال جاری تا یک میلیون پناهجوی افغان از اروپا و همچنان ایران و پاکستان به وطن شان بر گردند.

XS
SM
MD
LG