لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۲

اف بی آی تحقیق از مشاوران دونالد ترمپ را تائید کرد


رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا یا (FBI) تائید کرده که در مورد ارتباط‎های مشاوران رئیس جمهور دونالد ترمپ با مقام‎های روسی، تحقیق می‎شود.

جیمز کامی در همین مورد دیروز "دوشنبه" در اجلاس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان امریکا حضور یافت و برای اعضای مجلس معلومات داد.

از نزدیک به دو ماه به اینسو و با آغاز کار دونالد ترمپ به حیث رئیس جمهور امریکا، بحث مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آنکشور به نفع ترمپ، گرمتر شده‎است.

در این مدت گزارش‎های نشر شدند که (FBI)، از برخی مشاوران رئیس جمهور ترمپ تحقیق را آغاز کرده و آن‎ها در مورد ادعای روابط شان با مقام‎های روسی، مورد بازجویی قرار داشته‎اند.

جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا دیروز "دوشنبه" در اجلاس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان امریکا تائید کرد که تحقیق از این افراد ادامه دارد.

به گفته کامی، تحقیق صورت خواهد گرفت که آیا ارتباطی میان مسئولان کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ با مقام‎های روسی وجود داشت و اگر بود، چی اساسی داشت؟ و آیا میان کمپاین دونالد ترمپ و روسیه، تلاش برای هماهنگی وجود داشت یا نه؟

رئیس FBI این را هم گفت که نه این اداره و نه هم وزارت عدلیه امریکا چنین شواهدی در دست دارند که ثابت کند، بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا، از دفترهای دونالد ترمپ در شهر نیویارک، جاسوسی کرده‎است.

جیمز کامی
جیمز کامی

او افزود:

"با توجه به پیام‎های رئیس جمهور در تویتر که ادعا می‎کند رئیس جمهور پیشین مکالمه‎های تیلفونی وی را شنیده‎است، من هیچگونه معلوماتی ندارم که چنین تویت‎ها را تائید کند. ما با نهایت دقت در این مورد در اداره تحقیقات فدرال امریکا تحقیق کردیم."

رئیس جمهور دونالد ترمپ به تاریخ چهارم ماه مارچ، در صفحه تویترش نوشت که رئیس جمهور بارک اوباما، پیام‎های تیلفونی وی را شنیده و بررسی کرده‎است.

کمیته استخبارات مجلس نمایندگان امریکا، یکی از پنج کمیته ایست که در مورد احتمال دست بازی‎های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آنکشور تحقیق می‎کند.

در این میان مایک روگرز رئیس اداره امنیت ملی امریکا ادعای اخیر شماری از مقام‎های اداره دونالد ترمپ را که گویا امنیت ملی این کشور از استخبارات بریتانیا خواسته تا در مورد ترمپ جاسوسی کند، به شدت رد کرده‎است.

اداره‎های استخباراتی امریکا در ماه جنوری گزارش‎های را نشر کردند که بر اساس تخمین آن‎ها، ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برای مداخله در انتخابات ایالات متحده دستور داده بود.

اما روسیه همواره هر گونه دست بازی در انتخابات امریکا را رد کرده‎است. اداره دونالد ترمپ هم این را رد می‎کند که گویا او و یا کمپاین انتخاباتی اش با مقام‎های روسی، رابطه نا مناسب و غیر قابل پذیرش داشته‎اند.

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG