لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۷

دانش: شورای امنیت ملل متحد ما را در مبارزه با تروریزم حمایت کند


معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان حین تجلیل از مراسم نوروز در بلخ از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم همکاری کند.

آقای دانش گفت که هم اکنون به حمایت کشورهای همسایه بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت‎های دهشت افنگی و ضد بشری را انجام می‎دهند.

معاون دوم رئیس جمهور کشور از همکاران بین المللی افغانستان خواست تا بر گروه‎های تروریستی و کشورهای حمایت کننده تروریستان در خاک افغانستان فشار سیاسی وارد کند.

دانش: بر مراکز و منابع حمایوی تروریستان کشورهای حامی تروریزم بیشتر فشار بیاورد.
دانش: بر مراکز و منابع حمایوی تروریستان کشورهای حامی تروریزم بیشتر فشار بیاورد.

وی گفت:

" ما را در این خط مقدم نبرد بیشتر از گذشته حمایت کند، و بر مراکز و منابع حمایوی تروریستان کشورهای حامی تروریزم بیشتر فشار بیاورد و از ادامه مداخلات آن‎ها در تداوم و ادامه جنگ در کشور ما جلوگیری نماید."

سرور دانش سال گذشته را برای افغانستان یکی از خونین ترین و پر چالشترین سال‎های امنیتی خواند و علاوه کرد که هنوز هم دشمنان افغانستان توانایی مقابل رو در رو با نیروهای امنیتی افغان را ندارند.

آقای دانش گفت که سال جدید هجری خورشیدی نیز توهم با چالش‎های امنیتی خواهد بود، اما حمایت مردم از نیروهای امنیتی افغان به آنان قوت می‎دهد که بیشتر از پیش در برابر دشمنان کشور شان بجنگند.

معاون دوم رئیس جمهور افزود:

" به یقین حمایت و پشتبانی‎های مردم از نیروهای امنیتی کشور روحیه آنان را در میدان‎های نبرد تقویت می‎کند، و سبب دل گرمی و دل بستگی آنان برای حفاظت از تمامیت ارضی و نوامیس ملی کشور می‎گردد."

در مراسم نوروز که در مزارشریف برگزار شده بود، عطا محمد نور والی بلخ نیز اشتراک داشت. وی از رئیس جمهور محمد اشرف غنی به دلیل این تشکری کرد که وی را برای بار دوم به عنوان والی بلخ معرفی کرده‎است.

عطا محمد نور علاوه کرد، که به زودی در مورد استعفا اش از مقام ولایت بلخ تصمیم خواهد گرفت و در صدد اینست تا زمینه رهبری برای دیگر سیاست مداران در بلخ مساعد شود.

نور: انتظار تطبیق کامل مذاکرات که با جلالتماب رئیس جمهور صورت گرفته و تعهد صورت گرفته را داریم.
نور: انتظار تطبیق کامل مذاکرات که با جلالتماب رئیس جمهور صورت گرفته و تعهد صورت گرفته را داریم.

آقای نور با ابراز خرسندی در مورد به نتیجه گفتگو مذاکرات حزب جمعیت با رئیس جمهور اشرف غنی گفت که آرزو دارد تا ارگ به تعهدات که داده است عمل کند.

عطا محمد نور خاطر نشان کرد که به زودی تفاهم نامه این مذاکرات میان هر دو طرف امضا خواهد شد.

نور گفت:

" به منظور شریک ساختن کادرهای توانای دیگر در رهبری ولایت در حصه استعفای خودم در این زودی‎ها تصمیم خواهم گرفت. ما انتظار تطبیق کامل مذاکرات که با جلالتماب رئیس جمهور صورت گرفته و تعهد صورت گرفته را داریم و همچنان خواهان تطبیق تفاهم نامه جمعیت که خامه (پیشنویس) آن تکمیل شده‎است، هستیم و می‎باشیم."

باید یاد آور شد، که مراسم نوروز سال ۱۳۹۶ با تدابیر شدید امنیتی نسبت به هر نوروز دیگر در بلخ تجلیل شد و در آن علاوه بر مقامات عالی رتبه حکومت وحدت ملی، هیئت سیاسی کشورهای همسایه و دیپلوماتان خارجی حضور داشتند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG