لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

وزیر خارجه ترکیه: ۵۰ هزار بی‌جا شدۀ سوری به مناطق‌شان برگشته اند


مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید نزدیک به ۵۰ هزار تن از اهالی مرزهای نزدیک به سوریه که به سبب جنگ‌ها آواره گردیده بودند دوباره به مناطق‌شان رفته اند.

عملیات نظامی بر ضد گروه موسوم به دولت اسلامی در شمال سوریه ماه اگست گذشته توسط نیروهای ترکی و نیروی ضد داعش در منطقه به هدف پاکسازی مناطق مرزی ترکیه و سوریه از وجود داعش آغاز شد.

بن علی ییلدرم صدراعظم ترکیه به روز چهارشنبه گذشته، پایانِ به‌گفته او موفقانه عملیات سپر فرات را اعلان نمود و وزیر خارجه این‌کشور نیز یادآور شد که نیروهای ترکی تا پایان این مأموریت در مناطق پاکسازی شده باقی خواهند ماند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه

چاووش اوغلو گفت که مناطق مرزی باید به‌گونه کامل از وجود گروه‌های تروریستی تصفیه گردد و در پایان کار مسئولیت امنیت این منطقه به نیروهای محلی سپرده خواهد شد.

در عملیات پس‌گیری مناطق مرزی سوریه و ترکیه ده‌ها سرباز ترکی کشته شدند.

بیشترین تلفات به نیروهای ترکی در گرفتن شهرک الباب از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی وارد گردید.

ترکیه حامی آن گروه‌های مسلح است که مخالف رژیم بشار اسد هستند اما از سوی هم مردان مسلح کُرد را تروریست خطاب می‌کند و بر ضد آن‌ها عملیات نظامی را به راه می‌اندازد.

در جنگ سوریه که از سال ۲۰۱۱ به این‌سو پس از سرکوب حامیان دموکراسی از سوی حکومت آغاز شد تاکنون حدود سه صد هزار تن کشته و میلیون‌ها سوری بی‌خانمان و به کشورهای دیگر آواره گردیده‌اند.

گزارش: صفی‌الله ستانکزی

XS
SM
MD
LG