لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

فرهاد: در جریان عملیات در بلخ به طالبان تلفات سنگین وارد شده‎است


در اثر عملیات نظامی قوت‎های افغان در ولسوالی چتمال ولایت بلخ بیش از ۱۲ طالب مسلح کشته و ۱۸ تن دیگر شان مجروح شده‎اند.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ در صحبت با رادیو آزادی گفت که این عملیات سه روز پیش در مربوطات ولسوالی چتمال ولایت بلخ بعد از آن آغاز شد که طالبان مسلح بعد از یکجا شدن یک گروپ مخالفین مسلح به رهبری خان محمد چریک در این ساحات فعالیت تخریبی آغاز کردند.

به‌گفته فرهاد رهبری عملیات را عطا محمد نور والی بلخ بر عهده دارد و علاوه بر نیروهای زمینی نیرو های هوایی نیز در این عملیات اشتراک دارند.

فرهاد: دیروز در اثر عملیات هوایی ۵ تن طالب کشته شدند.
فرهاد: دیروز در اثر عملیات هوایی ۵ تن طالب کشته شدند.

وی در مورد تلفات وارده بر مخالفین مسلح دولت گفت:

"دیروز در اثر عملیات هوایی ۵ تن طالب کشته شدند و ۱۸ تن دیگر مجروح شدند، از آغاز عملیات تا کنون بیش از ۱۲ تن کشته شده‎اند و عملیات موفقانه جریان دارد."

فرهاد می‎گوید تا کنون بیش از ۵ قریه در البرز ولسوالی چتمال تصفیه شده و هم‌اکنون نیز در مناطق یورت، شاه‌ولی، جلنین و قراول این عملیات نظامی دوام دارد.

در این عملیات تا کنون ۹ تن از نیروهای خیزش مردمی در اثر بمب‌گذاری مخالفین مسلح دولت کشته شده و ۶ تن دگیر شان مجروح گردیده‎اند.

فیض محمد یکی از قومندانان نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی چتمال در مورد می‎گوید:

"در منطقه بارگاه بودیم که موتر رنجر ما را ماین بالا کرد و ۹ تن از خیزش‎های مردمی کشته شدند و ۶ نفر دیگر هم زخمی هستند که وضع‌شان بسیار خوب نیست."

باید یادآور شد در حالی این عملیات نظامی در ولسوالی چتمال و مناطق دامنه‎های کوه البرز آغاز شد که بعد از پیوستن بیش از ۲۰۰ مخالف مسلح دولت در جریان هفته گذشته به پروسه صلح، طالبان مسلح تحرکات تروریستی‌شان را در مربوطات این ولسوالی آغاز کردند.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG