لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

ارزیابی مدیریت حکومت افغانستان در بخش‎های مهاجرت، معادن و انکشاف شهری


مرکز واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان می‎گوید، حکومت این کشور به‌خاطر مدیریت در بخش‎های مهاجرت، سکتور معادن و انکشاف شهری با مشکلات جدی روبه‌روست.

این مرکز می‎گوید، تحقیقات این مرکز که به همکاری متخصصین خارجی در جریان دو سال گذشته صورت گرفته نشان می‎دهد که حکومت در بخش‎های فوق با دشواری‎های مواجه‎است.

مسئولان این مرکز می‎گویند، به‌خاطر مشکلات موجود راه حل مناسب نیز دریافت کرده‎اند.

اورزلا نعمت رئیس این مرکز روز چهارشنبه هنگام شریک ساختن تحقیقات‌شان با نهادهای حکومتی گفت، این ارزیابی بسیار بی‌طرفانه و روی اسناد انجام شده‎است.

او اوفزود:

"مرکز واحد تحقیقاتی در جریان دو سال گذشته توانست در یک پروسه همه‌جانبه علاوه بر مسایل مختلف و در مشوره با نهادهای حکومتی و غیر حکومتی چنین یک تحلیل و پیشنهاد را آماده سازد که نه‌تنها اساس عملی کردن دارد بلکه تمام کارمندان ادارات و نماینده‎های جامعه مدنی مالکیت این پروسه را احساس نمایند."

مرکز واحد تحقیق و ارزیابی همچنان می‎گوید، این تحقیق آنان به ادارات دولتی کمک می‎کند تا فعالیت‎های آنان بهتر و در بخش رهبری مشکلات‌شان را حل نمایند.

پیش از این مرکز واحد تحقیق و ارزیابی در بخش‎های مختلف تحقیقات را انجام داده‎است و معمولا تحقیقات‌شان را از طریق مصاحبه‎ها، گفت‌وگوها و بحث‎ها آماده می‎سازند.

در عین حال بی بی گل غنی خانم رئیس جمهور که در این نشست حضور داشت این ارزیابی را مؤثر دانست اما وزیر امور مهاجرین و عودت کننده‌گان افغانستان نتایج این تحقیق را دور از واقعیت می‎داند.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان نتایج این تحقیق را دور از واقعیت می‎داند.
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان نتایج این تحقیق را دور از واقعیت می‎داند.

سید حسین عالمی بلخی می‎گوید، درین تحقیق اتهامات وارده بر وزارت مهاجرین وعودت کننده‎گان بی‌اساس می‎باشد.

او افزود:

"شما تحقیقات و مصاحبه‎ها را که انجام داده‌اید، یک سؤال از وزارت امور مهاجرین هم می‎کردید. متأسفانه این همه خلاف واقعیت است شما اتهام وارد کردید و ما ناگذیر در حضور رسانه‎ها از خود دفاع نمائیم."

از سوی هم نرگس نهان سرپرست وزارت معادن افغانستان می‎گوید ، وضعیت این وزارت بدتر از آن است که در تحقیق این مرکز گفته شده‎است.

در وزارت معادن از سه معینیت دو آن و از ۲۸ ریاست ۲۲ آن از سوی سرپرستان اداره می‎شوند.
در وزارت معادن از سه معینیت دو آن و از ۲۸ ریاست ۲۲ آن از سوی سرپرستان اداره می‎شوند.

​او افزود:

"متأسفانه می‎خواهم یادآور شوم و بگویم که وضعیت را که من در وزارت نظر به تجربه یک ماهه که دارم دیدم به مراتب از این بدتر است وزارت معادن به عدم رهبری سردچار است."

به‌گفته خانم نهان، در وزارت معادن از سه معینیت دو آن و از ۲۸ ریاست ۲۲ آن از سوی سرپرستان اداره می‎شوند.

خانم نهان همچنان می‎گوید، هر اداره باید جرأت اخلاقی کرده و مشکلات را بپذیرد، اما وی تأکید می‎کند که برای حل آن باید اقدامات جدی روی دست گرفته شود.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG