لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۲

هوگو لارینس: پاکستان کشور پیچیده و مستقیماً بالای افغانستان اثرگذار است


در حالی‎که برای اعلام استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان روز شماری آغاز شده‎است، شارژدافیر خاص امریکا در کابل می‎گوید، این استراتژی بالای موقیعت منطقوی افغانستان متمرکز خواهد بود.

هوگو لارینس که در انستتیوت مطالعات استراتژیک افغانستان سخنرانی می‎کرد، ابراز امیدواری کرد که استراتژی امریکا برای افغانستان تا ختم ماه جولای تکمیل خواهد شد.

لارینس گفت، افغانستان اولین کشوریست که اداره جدید امریکا روی پالیسی آن تجدید نظر می‎کند.

به‌گفته او، به‌خاطر تشکیل استراتژی جدید برای افغانستان میان ارگان‎های مختلف امریکا بحث‎های وسیع شده که در آن وزارت دفاع، وزارت خارجه، شورای امنیت ملی و دیگر مقام‎های امریکایی شامل اند.

شارژدافیر امریکا در کابل افزود، استراتژی جدید امریکا برای افغانستان فرا منطقوی خواهد بود.

لارینس: افغان‎ها برای تأمین ثبات باید از حکومت وحدت ملی حمایت کنند.
لارینس: افغان‎ها برای تأمین ثبات باید از حکومت وحدت ملی حمایت کنند.

لارینس که در زمان اداره جورج دبلیو بوش و بارک اوباما رؤسای جمهور پیشین امریکا نیز به عنوان دپیلومات بلند رتبه کشورش در افغانستان ایفای وظیفه کرده‎است همچنان گفت، در پالیسی‎های سابق امریکا، افغانستان به‌گونه جداگانه مورد تمرکز قرار می‌گرفت، اما پالیسی جدید اداره دونالد ترمپ برای افغانستان یک پالیسی گسترده‎است که در آن از یک تصویر وسیع‌تر به افغانستان نگاه خواهد شد.

شارژدافیر امریکا در کابل، در مورد پاکستان نیز صحبت کرده و گفته‎است که کشورش در مورد اصلاح پالیسی‌اش در پاکستان غور می‎کند.

او پاکستان را یک کشور پیچیده خواند که مستقیماً بالای افغانستان تاثیرگذار است.

هوگو لارینس تأکید کرد که امریکا از حکومت وحدت ملی افغانستان حمایت می‎کند، اما در عین زمان با اشخاص بیرون از حکومت نیز در تماس است تا بتواند از وضعیت افغانستان از تمام اقشار جامعه آگاهی حاصل کند.

آقای لارینس گفت، امریکا از افغانستان جای نمی‎رود و تا زمانی در این کشور باقی خواهد ماند که مأموریت‌اش را تکمیل نکند و در این مورد کدام جدول زمانی وجود ندارد.

لارینس: جنرال نیکلسن در حال حاضر با حکومت افغانستان کار می‎کند تا شمار نیروهای خاص افغان را به دو چند برسانند.
لارینس: جنرال نیکلسن در حال حاضر با حکومت افغانستان کار می‎کند تا شمار نیروهای خاص افغان را به دو چند برسانند.

شارژدافیر امریکا در کابل در اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت که این کشور با مشکل امنیتی مواجه است.

او بالای افغان‎ها تأکید کرد که برای تأمین ثبات باید از حکومت وحدت ملی حمایت کنند.

شارژدافیر امریکا در کابل همچنان گفت که رئیس جمهور دونالد ترمپ صلاحیت‎های جنرال جان نیکلسن قوماندان نیروهای خارجی در افغانستان را افزایش داده‎است تا به‌گونه مؤثر با نیروهای افغان همکاری شود.

به‌گفته هوگو لارینس، جنرال نیکلسن در حال حاضر با حکومت افغانستان کار می‎کند تا شمار نیروهای خاص افغان را بر اساس پلان چهار ساله رئیس جمهور اشرف غنی به دو چند برسانند.

لارینس بر علاوه این‎که در مورد چالش‎ها در افغانستان صحبت کرد همچنان دستاوردهای پانزده سال اخیر این کشور را مهم خواند و تأکید کرد تا انتخابات ولسی جرگه و ریاست جمهوری افغانستان باید به وقت معین آن برگزار شود، شارژدافیر امریکا در کابل در مورد آینده افغانستان ابراز خوشبینی کرد.

XS
SM
MD
LG