لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۶

انتظار می‌رود رهبران امریکا و روسیه در جرمنی دیدار کنند


انتظار می‎رود رئیسان جمهور امریکا و روسیه در اجلاس هفته آینده سران بیست کشور صنعتی جهان در جرمنی دیدار کنند.

شهر هامبورگ جرمنی در هفتم و هشتم جولای میزبان سران بیست کشور صنعتی جهان است.

انتظار می‎رود دونالد ترمپ، پس از احراز مقام ریاست جمهوری امریکا، برای نخستین بار با همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین دیدار کند.

وزیر خارجه روسیه می‎گوید نیاز احساس می‎شود که هر دو رهبر در حاشیۀ این اجلاس، در مورد سوریه با هم گفت‌وگو کنند.

سرگی لاوروف می‎گوید، پیشبینی می‎کند که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درین اجلاس با دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیدار می‎کند.

وی دیروز "چهارشنبه" در این مورد به خبرنگاران گفت که درست نخواهد بود اگر رهبران روسیه و امریکا با هم دیدار نکنند.

لاوروف: شاید درست نباشد که آن‎ها با هم گفت‌وگو نکنند.
لاوروف: شاید درست نباشد که آن‎ها با هم گفت‌وگو نکنند.

او افزود:

"ما بر اساس حقایق گفته می‎توانیم که این گفت‌وگو صورت خواهد گرفت زیرا هر دو رئیس جمهور در یک وقت، در یک شهر و در یک ساختمان و در یک سالون خواهند بود. بناءً شاید درست نباشد که آن‎ها با هم گفت‌وگو نکنند."

وزیر خارجه روسیه افزود که برای رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و همتای امریکایی‌اش دونالد ترمپ، خیلی مهم است که در مورد جنگ سوریه با هم گفت‌وگو کنند.

سرگی لاوروف همچنان افزود که او با رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا روی وضعیت سوریه گفت‌وگو کرده‎است.

او افزود:

"رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا برایم زنگ زد، اما افشای آنچه ما در موردش صحبت کردیم، یکبار دیگر از جانب امریکا صورت گرفت. در حال حاضر من می‎توانم بدون کدام آوازه تائید کنم که وی برایم زنگ زد و هشدار داد که ایالات متحده معلوماتی در دست دارد که یک حمله دیگر کیمیایی مظنون از سوی حکومت سوریه علیه مردم آن کشور طرح‌ریزی شده‎است."

پیش از این جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در آستانه شرکت در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو گفته بود که حکومت سوریه ظاهراً هشدار امریکا را برای استفاده از اسلحه کیمیاوی در آن کشور جدی گرفته‎است.

انتظار می‎رود برعلاوه امروز در نشست ناتو، هفته آینده در اجلاس بیست کشور صنعتی جهان در جرمنی، روی وضعیت سوریه که برخی از کشورها به‌شمول روسیه و امریکا را در دو طرف حامیان موافق و مخالف حکومت بشار اسد قرار داده، بحث‎های گسترده شود.

گزارش: جاوید نعیمی

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:00 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG