لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۱

یک متخصص ایرانی و فامیلش از امریکا دوباره به ایران برگشت داده شدند


محسن دهنوی متخصص ایرانی بیماری‌های سرطان که قرار بود در یک شفاخانه شهر بوستون در امریکا به کار آغاز کند، دوباره به ایران فرستاده شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، وی که روز سه شنبه از امریکا اخراج شد، همراه با خانواده‌اش قبلاً توسط مقامات اداره مهاجرت و گمرکات امریکا دستگیر شده بود.

روزنامه بوستون گلوب از قول ستیفانی مالین سخنگوی اداره گزمه سرحدی و گمرکات ایالات متحده می‌نویسد که گفته‌است، داکتر محسن دهنوی، همسر و سه فرزندش ناوقت شام سه شنبه از میدان هوایی لوگان دوباره به ایران فرستاده شدند.

بر اساس اظهارات شفاخانه اطفال شهر بوستون و متخصصان امور مهاجرت، داکتر محسن دهنوی بر اساس فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور دونالد ترمپ که بالای ورود اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان محدودیت وضع کرده است نه، بلکه به دلایل دیگر دستگیر و دوباره به ایران فرستاده شده‌است.

سوسن چرچ مسئول بخش نیوانگلند وکلای مدافع امور مهاجرت گفته‌است:

"آنچه را می‌دانیم اینست که این افراد به‌خاطر فرمان محدودیت سفر نه، بلکه به کدام بهانۀ احمقانه دیگر اخراج شده‌اند."

ستیفانی مالین سخنگوی ادارۀ گزمه سرحدی و گمرکات ایالات متحدۀ امریکا در مورد این قضیه ابراز نظر نکرده، به تیلیفون‌ها و ایمیل‌هایش در این زمینه پاسخ نداده‌است.

دو هفته قبل ستره محکمۀ امریکا، نسخۀ اصلاح شدۀ فرمان اجرایی دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا را تائید کرد که بالای مسافرت اتباع ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن محدودیت وضع می‌کند.

بر اساس این فیصله، کسانی‌که اقارب نزدیک‌شان در امریکا زندگی می‌کنند و کسانی‌که ویزۀ معتبر در دست دارند، شامل محدودیت این فرمان اجرایی نمی‌شوند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

دونالد ترمپ در جریان کمپاین انتخاباتی‌اش، خواستار ممنوعیت کامل بالای ورود مسلمانان به امریکا شده بود.

وی گفته بود این کار را به‌خاطر جلوگیری از حملات تندروان مسلمان و امنیت ملی امریکا انجام می‌دهد.

مخالفان این نظریه، فرمان اجرایی رئیس جمهور دونالد ترمپ را مغایر با اصول آزادی ادیان در قانون اساسی امریکا خوانده بودند.

فرمان اجرایی رئیس جمهور دونالد ترمپ در ماه جنوری سال جاری میلادی صادر گردید و هرج و مرج را در میدان‌های هوایی امریکا باعث شد و هزاران تن در اعتراض به آن راهپیمایی کردند.

XS
SM
MD
LG