لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۱

مسدود کردن شاهراه‌ها، تاکتیک جدید طالبان در جنگ!


شورای ولایتی لوگر و مقامات محلی میدان وردک می‌گویند که طالبان با استفاده از تاکتیک جدید در جنگ، شاهراه‌های بزرگ را بسته کرده و باعث ایجاد ترس برای مردم می‌گردند.

ناصر غیرت رئیس شورای ولایتی لوگر روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که نیرو‌های امنیتی باید توجه خاص برای تأمین امنیت شاهراه‌ها کنند.

وی گفت:

"در این اواخر وضعیت امنیتی لوگر خراب شده، دو روز پیش بالای کاروان موتر حامل رئیس امنیت ملی حمله شد و برای یک ساعت شاهراه کابل-لوگر به روی ترافیک بسته شد و همچنان در ماه رمضان طالبان به سرک‌ها می برآمدند."

این در حالیست که صبح امروز در نتیجۀ درگیری در ولایت میدان وردک، شاهراه کابل-کندهار به روی ترافیک بسته شد.

از سوی هم عبدالرحمان منگل سخنگوی والی این ولایت به رادیو آزادی گفت که طالبان مسلح در مربوطات ولسوالی سید آباد، موتر‌های حامل مسافرین را توقف داده و شاهراه را بسته کرده‌است.

شماری از جنگجویان طالبان در ولایت پکتیا
شماری از جنگجویان طالبان در ولایت پکتیا


وی افزود:

"طالبان صبح امروز موتر‌ها را در شاهراه ایستاد کرده و کلید موتر‌ها را گرفته و شاهراه را بسته کردند، بعداً اردوی ملی با طالبان مسلح به جنگ پرداختند و تلفات سنگین را متقبل شدند."

این در حالیست که روز دوشنبه شاهراه کابل-مزار شریف در منطقه کیله‌گی ولسوالی دوشی بغلان از سوی مخالفین مسلح مسدود شده بود.

وزارت دفاع افغانستان مسدود شدن برخی شاهراه‌ها از سوی مخالفان مسلح را می‌پذیرد.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت می‌گوید که تأمین امنیت شاهراه‌های بزرگ در اولویت کاری‌شان قرار دارد و در این زمینه گزمه‌های شان را افزایش داده‌اند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی گفت:

"گاه‌گاهی طالبان مسلح به چهره دزدها میان دو پوسته‌ها می‌برایند، پوسته‌های ما که در آغاز سرک است و تأمین امنیت می‌کنند تلاش دارند تا گزمه‌ها را زیاد کنند و جلو فعالیت مخالفان مسلح را بگیرند، زیرا تأمین امنیت شاهراه‌ها در اولویت ماست."

آقای وزیری می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری به طالبان مسلح در منطقۀ ولسوالی سید آباد میدان وردک که از سوی آنان مسدود شده، تلفات سنگین وارد کرده‌اند.

از سوی هم رئیس شورای ولایتی لوگر می‌گوید زمانی‌که سرک از سوی طالبان مسلح بسته می‌شود، مردم عام را به اتهام همکاری با دولت با خود می‌برند و از سرنوشت آنان کسی اطلاع ندارد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG