لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۱

مقامات: طالبان یک قرارگاه نیروهای افغان را در مردیان جوزجان تصرف کردند


طالبان مسلح یک قرار گاه مهم نیروهای افغان را در ولسوالی مردیان جوزجان تصرف کرده‎اند.

این قرار گاه در قریه جنگل اریغ ولسوالی مۤردیان موقعیت دارد.

قریه جنگل اریغ که یکی از بزرگترین قریه‎های ولسوالی مردیان به شمار می‎رود نیز بدست طالبان سقوط نموده‎است.

طالبان با بدست گرفتن پوسته‎‎های امنیتی قریه جنگل اریغ، راه مواصلاتی ولسوالی مردیان را با دیگر ولسوالی‎های همجوار قطع کرده‎اند.

شیر محمد نورعضو شورای ولایتی جوزجان می‎گوید حالا که طالبان این قریه را تصرف نمودند بیرون ساختن آن‎ها ازین قریه به مثابه بیرون ساختن طالبان از ولایت جوزجان است.

جوزجان
جوزجان

وی می‎گوید:

"اگر دولت هرچه عاجل تصمیم جدی نگیرد طالبان درین منطقه باقی خواهند ماند و احتمال دارد پنج ولسوالی هم سقوط کند بخاطری که پیشروری طالبان به ولسوالی‎ها ادامه دارد و تعداد نیروهای امنیتی اندک است."

نور گفت نیروهای دولتی بعد ازجابجایی طالبان درین قریه نمی‎توانند به مرکز ولسوالی‎های مردیان، آٌقچه، قرقین و خمآۤب رفت و آمد کنند چه برسد به این‎که جنگل اریغ را از وجود طالبان پاکسازی نمایند.

در همین حال رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان نیز با تائید این خبر می‎گوید که بخاطر پسگیری پوسته‎های از دست رفته نیروهای تازه نفس به محل اعزام شده‎است.

ترکستانی گفت جنگ فعلاً به شدت جریان دارد وقرار است به زودی ساحه از وجود طالبان پاکسازی گردد.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

او افزود:

"درست است یکی دو پوسته ما در آنجا سقوط کرده ولی نیروهای اضافی کمکی به محل روان کردیم انشاالله بزودی ساحه را پاکسازی می‎کنیم."

تا هنوز از آمار دقیق تلفات هردو طرف درگیری گزارش نرسیده اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‎کند ادعا کرده‎است که افراد آن‎ها صبح امروز یک قرار گاه مهم را همراه با ۴ پوسته امنیتی سقوط داده ۴ سرباز دولتی را کشته و۳ تن دیگر را اسیر کردند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG