لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۶

خواست روسیه و چین از امریکا در پیوند به کوریای شمالی


روسیه نیز مانند چین از ایالات متحده امریکا خواست تا علیه کوریای شمالی دست به اقدام نظامی نزند.

روسیه می‌گوید، تهدیدهای در حال افزایش جنگ بین واشنگتن و پیونگ یانگ احتمال دارد به مرحله برسد که عقب گرد از آن ممکن نباشد.

اعلامیه‌های جداگانه از سوی روسیه و چین پس از آن از واشنگتن خواستند که اقدام نظامی علیه کوریای شمالی نکند که رهبران امریکایی یکبار دیگر روی گزینه نظامی علیه پیونگ یانگ صحبت کردند.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که اگر کوریای شمالی برنامه هسته‌یی خود را توسعه دهد با اقدامات نظامی امریکا روبه‌رو خواهد شد.

جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده پس از برگزاری مذاکرات با مقام‌های جاپان روز گذشته گفت، اگر کوریای شمالی دست از اقدامات خصمانه خود نکشد، با پیامد‌های نظامی روبه‌رو خواهد شد.

جیمز متیس
جیمز متیس

پیش از جیمز متیس، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا نیز هفته پیش هشدار داد که اگر کوریای شمالی آزمایش راکت‌های بالستیک‌اش را توقف ندهد با آتش و خشم روبه‌رو خواهد شد.

کوریایی شمالی چندی پیش یک راکت بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که در پی آن با تحریم‌های جدید امریکا روبه‌رو شد.

کیم جون اون رهبر کوریای شمالی پس از وضع تحریم‌های جدید بالای کشورش گفت که راکت‌های بالستیک کشورش می‌توانند امریکا را هدف قرار دهند.

تبادل هشدارها از سوی امریکا و کوریای شمالی، مسکو را نگران ساخته‌است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته گفت، هر گونه تلاش نظامی برای جلوگیری از اقدامات کوریایی شمالی می‌تواند به یک فاجعه عظیم منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه
سخنگوی وزارت خارجه روسیه

به گفته او هیچ جاگزینی برای حل مسالمت آمیز وجود ندارد.

کوریای شمالی در سال ۲۰۰۵ میلادی با شش کشور توافق کرد در مقابل دریافت کمک‌های اقتصادی و سیاسی برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، اما این توافق بهم خورد.

کوریای شمالی طی ماه‌های اخیر دست به آزمایش‌های راکتی متعددی زد و هفته گذشته تهدید کرد که جزیره گوام را هدف قرار می‌دهد.

XS
SM
MD
LG