لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

یک هیئت دیپلوماتان امریکایی برای گفت‌وگو روی برخی مسایل به پاکستان رفته‌اند


یک هیئت بلند رتبه دیپلوماتیک امریکا سرگرم دیدار از پاکستان می‌باشد.

الیس ولز سرپرست معاونیت وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی و همچنان سرپرستی نماینده‌گی خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان و لیزا کورتیس مسئول ارشد بخش آسیا مرکزی و جنوبی در شورای امنیت ملی امریکا روز پنجشنبه با تهمینه جنجوا معین وزارت خارجه پاکستان ملاقات کرد.

الیس ولز
الیس ولز

یک سخنگوی سفارت امریکا در اسلام آباد این مطلب را به رادیو آزادی گفت.

این هیئت که در آن دیوید هیل وی معاون وزیر دفاع امریکا در امور آسیا و امنیت پاسفیک نیز شامل می‌باشد، با خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان نیز ملاقات می‌کند.

سخنگوی سفارت امریکا در پاکستان در ادامه صحبت خود گفت، این هیئت با وزیر خارجه پاکستان روی نقش این‌کشور برای پیدا کردن راه حل جنگ شانرده سال افغانستان، بحث و گفت‌وگو می‌کند.

رئیس جمهور ترمپ، زمانی‌که استراتژی جدید خود در بارۀ جنگ افغانستان را در بیست و یک ماه اگست اعلان کرد گفت، بر پاکستان کشور همسایه افغانستان فشارها را افزایش خواهد داد تا پناه‌گاه‌های امن تروریستان را در قلمرو آن کشور از بین ببرد.

اما رئیس جمهور امریکا هنگام اعلان این مطلب از تدابیر مشخص درین مورد یاد نکرد.

دونالد ترمپ
دونالد ترمپ

رسانه‌ها خبر دادند، در تدابیر که مورد بحث اند، کاهش جایگاه پاکستان به‌عنوان کشور متحد عمدۀ غیر ناتو امریکا، هم شامل می‌باشد.

پاکستان ظاهراً در عکس العمل به اظهارات رئیس جمهور دونالد ترمپ از ایالات متحده خواست تا سفر هیئت امریکایی به رهبر خانم ویلز را به تعویق اندازد.

سفر هیئت امریکایی به پاکستان قرار بود در ۲۸ م ماه اگست آغاز شود.

پاکستان نه‌گفت که به تعویق انداختن سفر هیئت امریکایی با اتهامات رئیس جمهور دونالد ترمپ مرتبط است، ولی اسلام آباد اظهارات رئیس جمهور امریکا را شدیداً انتقاد کرد.

در آن زمان سفارت امریکا در اسلام آباد گفت، سفر الیس ویلز سرپرست معاونیت وزارت خارجه امریکا در امور مرکز و جنوب آسیا بر اساس تقاضا حکومت پاکستان صورت گرفته و این سفر تا زمانی مناسب به تعویق افتیده است.

خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان اوایل این ماه به امریکا سفر کرد و در چهارم ماه اکتوبر با رکس تیلرسن همتایی امریکایی خود ملاقات نمود.

رسانه‌ها خبر می‌دهند که وزاری خارجه و دفاع امریکا قرار است در هفته‌های آینده از پاکستان دیدن کنند.

XS
SM
MD
LG