لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۲

تیم کرکت سری‌لانکا بعد از گذشت ۸ سال از حملۀ تروریستی وارد پاکستان شد


در حالی که تدابیر شدید امنیتی در شهر لاهور اتخاذ شده‌است، اعضا و مسئولان تیم کرکت سری‌لانکا سوار بر یک موتر سرویس ضد مرمی و در حالی‌که توسط صد تن از نیروهای امنیتی پاکستان بدرقه می‌شد، برای انجام یک سلسله از مسابقات به شهر لاهور رسیدند.

هشت سال قبل اعضا و مسئولان تیم کرکت سری‌لانکا در شهر لاهور هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته بودند.

این رویداد به تعقیب مسابقات تیم پاکستان با تیم کرکت (World XI squad) متشکل از شهروندان کشورهای مختلف جهان صورت می‌گیرد که تحت تدابیر شدید امنیتی در ماه سپتمبر برگزار شد و بخشی از تلاش‌های پاکستان به خاطر نمایش توانایی این کشور برای بازگشت به مسابقات جهانی کرکت محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۰۹ میلادی در نتیجه یک حمله تروریستی بالای اعضا و مسئولان تیم کرکت سری‌لانکا، هشت تن به شمول شش پولیس و دو فرد ملکی کشته و هفت بازیکن و مسئولان این تیم زخمی شدند.

بعد از این رویداد، پس از آن‌که تیم‌های خارجی به خاطر نگرانی‌های امنیتی از سفر به پاکستان خودداری کردند، تیم پاکستان مجبور شد، اکثراً مسابقاتی را که باید در خانۀ خود میزبانی می‌کرد، در امارات متحدۀ عربی انجام دهد.

تیم کرکت سری‌لانکا نخستین تیم مهم است که با وصف زخمی شدن اعضا و مسئولان این تیم در سال ۲۰۰۹ میلادی، اینک به پاکستان سفر می‌کند.

مرکز خبری رادیو آزادی از قول تایسارا پیررا یک عضو تیم سری‌لانکا که در ماه سپتمبر نیز در ترکیب تیم (World XI squad) به پاکستان سفر کرده بود، می‌نویسد که گفته است:
"مسرت دارم از این‌که دوباره در پاکستان هستم. از استقبال گرم سپاسگزارم و بهترین تلاش را در نمایش خوب ورزش کرکت برای تماشاچیان خواهم کرد."

تدابیر شدید امنیتی در خارج از استدیوم گرفته شده‌است. پرسونل اردوی پاکستان امنیت استدیوم و مسیری که از هوتل به آن منتهی می‌شود را گرفته‌اند.

مقامات امنیتی می‌گویند، تماشاچیان از نقاط مختلف بازرسی گذشته و تلاشی بدنی خواهند شد.

کرکت بورد پاکستان می‌گوید، امیدوار است که سفر مصون تیم سری‌لانکا به پاکستان، تیم وسیت اندیز را نیز ترغیب کند که در ماه آینده برای انجام سه مسابقه به این‌کشور سفر کند.

XS
SM
MD
LG