لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

تفاهمنامه انتقال صلاحیت مدیریت ترافیک میان وزارت داخله و شاروالی کابل امضا شد


تفاهمنامه انتقال صلاحیت‌های امور خدماتی مدیریت عمومی ترافیک کابل میان وزارت داخله و شاروالی کابل به امضا رسید.

وزارت داخله افغانستان به هدف ایجاد هماهنگی، آوردن اصلاحات در ترافیک کابل و عرضه خدمات بهتر ترانسپورت شهری این تفاهمنامه را با شاروالی کابل امضا کرد.

ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله روز دوشنبه «۰۸ عقرب ۱۳۹۶» هنگام امضای این تفاهمنامه به رسانه‎ها گفت، با امضای این تفاهمنامه تنها مسئولیت‎های خدماتی ترافیک کابل به شاروالی کابل سپرده می‎شود.

ویس احمد برمک
ویس احمد برمک

آقای برمک افزود:

"هدف این پروتوکول اینست که یک تعداد مسئولیت‎های خدماتی مدیریت ترافیک شهر کابل در حدود ماستر پلان شهر کابل به شاروالی کابل انتقال می‎یابد. فقط یک تعداد وظایف و مسئولیت‎های است که انتقال می‎کند و کدام دید منفی وجود ندارد."

آقای برمک می‎گوید، یک بورد مشترک به رهبری شاروالی کابل از این روند نظارت می‎کند.

این تفاهمنامه در حالی امضا می‎گردد که باشنده‎های کابل همواره از بندش سرک‎ها شکایت کرده و گفته‎اند که تا کنون شاروالی کابل و مدیریت ترافیک نتوانسته‎اند تا به این مشکل رسیده‎گی کنند که به‌گفته آنان بندش سرک‎ها، مشکلات تنفسی و محیط زیستی را نیز به‌بار آورده‎است.

پیش از این شاروالی کابل گفته‎است که تا اخیر سال ۱۳۹۷ خورشیدی دو خط مترو بس به‌خاطر جلوگیری از ازدحام سرک‎ها احداث خواهد کرد.

برمک می‎گوید، این روند علاوه بر کابل در ولایات دیگر نیز عملی می‎گردد.

با این همه شاروالی مشکلات موجود در ترافیک کابل را پذیرفته می‎گوید که شاروالی کابل با راه اندازی برنامه‎های کوتاه و متوسط مدت اصلاحات لازم را در ترافیک وارد می‎کند.

بلند بردن ظرفیت‎های کاری، آوردن اصلاحات در تشکیلات ترافیک کابل، کار روی قانون ترافیک و الکترونیکی شدن سیستم جوازسیر از جمله برنامه‎های شاروالی کابل به‌خاطر بهبود عرضه خدمات شهری ترانسپورتی برای مردم می‎باشد.

عبدالله حبیب زی
عبدالله حبیب زی

عبدالله حبیب‌زی سرپرست شاروالی کابل در مورد امضای این تفاهمنامه می‎گوید:

"یک تعداد صلاحیت‎های مربوطۀ مدیریت ترافیک کابل به شاروالی کابل انتقال می‎کند و رهبری همین سکتور ترانسپورت توسط یک بورد صورت می‎گیرد که در رأس بورد شاروال کابل و دیگران می‎باشند. ما باور داریم که با امضای این پروتوکول و آغاز فعالیت بورد، خدمات ترانسپورتی شهر کابل بهبود قابل ملاحظه خواهد یافت."

در عین حال نجیبه حسینی یک‌تن از اعضای مشرانو جرگه می‎گوید، امضای این تفاهمنامه یک تجربه جدید است و ممکن به زودی مشکلات ترانسپورتی و ازدحام ترافیک در شهر کابل را حل نماید.

خانم حسینی می‎گوید، کم عرض بودن سرک‎ها، عدم رعایت قوانین ترافیکی، عدم آگاهی راننده‎گان از قوانین و مقررات ترافیکی و مسدود بودن سرک‎ها به‌خاطر مسایل امنیتی از جمله مشکلاتی اند که باید شاروالی و مدیریت ترافیک کابل به‌طور جدی به آن رسیده‎گی نمایند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG