لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۹

کرکت بورد: لیگ برتر سال ۲۰۱۸ کرکت افغانستان در امارات برگزار می‎گردد


کرکت بورد افغانستان می‎گوید، مسابقات «APL» یا لیگ برتر کرکت افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی با معیارهای بلند و اشتراک ده‎ها بازیکن داخلی و خارجی در امارات متحده عربی برگزار می‎گردند.

شفیق ستانکزی رئیس اجرائیه این بورد روز جمعه «۲۶عقرب۱۳۹۶» در یک نشست خبری گفت، لیگ برتر کرکت افغانستان تفاوتی از لیگ کرکت کشورهای جهان نخواهد داشت.

ستانکزی گفت که لیگ برتر کرکت افغانستان همانند لیگ کرکت کشورهای دگر با ابتکارات خوبی برگزار خواهد شد.

او افزود:

"از همه مهمتر این است که، مسابقات لیگ برتر کرکت افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی، در امارات متحده عربی برگزار می‎گردد، ما تاریخ این مسابقات را هفته آینده اعلام می‎کنیم و این وعده ما است که، لیگ برتر کرکت افغانستان از دیگر کشورهای جهان کمی نخواهد داشت."

ستانکزی می‎گوید، افغانستان از این رهگذر عواید بیشتری را نیز بدست خواهد آورد.

کرکت بورد افغانستان می‎گوید، در رقابت لیگ "APL" پنج تیم باهم رقابت می‎کنند و به شمول ۹۰ بازیکن افغان ده‎ها بازیکن مشهور کرکت جهان نیز در آن اشتراک خواهند داشت.

به گفته کرکت بورد افغانستان، تمامی آماده‎گی‎ها برای برگزاری این رقابت گرفته شده‎اند و قرارداد آن را تا چند روز دیگر با یکی از شرکت‎ها می‎بندند.

در کنار این همه ساله رقابت تجارتی شپگیزه نیز در افغانستان برگزار می‎گردد و در پنجمین دور این رقابت‎ها که با اشتراک بازی کنان خارجی سال گذشته در کابل برگزار شده بود، در آن حدود ۱۱۵ میلیون افغانی سرمایه گذاری شده بود.

در این میان، فدراسیون خبرنگاران ورزشی افغانستان این اقدام کرکت بورد افغانستان را بسیار سودمند می‎خواند و اما بر فراهم سازی بیشتر زمینه برگزاری چنین رقابت‎ها تاکید می‎کند.

سائر زلاند رئیس این فدراسیون به رادیو آزادی می‎گوید، برای بهتر برگزار کردن مسابقات لیگ برتر کرکت، کمبود افراد توانا در کرکت بورد افغانستان محسوس است که باید بر آن از سوی این بورد توجه شود.

او افزود:

"در مجموع بهتر آن است که هر دو لیگ را داشته باشیم، یک لیگ در داخل و یکی هم در بیرون از کشور، تا بازی کنان کرکت افغانستان و جهان در آن حضور داشته باشند، یکی از مشکلات این است که برای برگزاری این لیگ‎ها کمبود ظرفیت‎ها محسوس است، افراد توانای استند که می‎توانند برای بهبود بر پا کردن لیگ برتر کرکت همکاری کنند."

لیگ "ILP" هند، "بِگ باش"آسترالیا،"BPL" بنگله دیش،"CPL" ویست اندیز و "PSL" پاکستان همان لیگ‎های مشهور کرکت استند که همه ساله در یکی از کشورها برگزار می‎گردند.

اما این نخستین بار است که کرکت بورد افغانستان برای برپایی مسابقات لیگ برتر "APL" در خارج از کشور آماده‎گی می‎گیرد.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG