لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۳

جوانان اصلاح طلب: برای تأمین امنیت تلاش‌های اخیر گارنیزیون نتیجۀ مثبت داده‌است


آغاز کمپاین جلوگیری از گشت و گذار وسایط شیشه سیاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00

آغاز کمپاین جلوگیری از گشت و گذار وسایط شیشه سیاه

نهادی موسوم به روند جوانان اصلاح طلب افغانستان از روند کمپاین جمع آوری اسلحه و موترهای شیشه سیاه و بدون پلیت از سوی گارنیزیون کابل ستایش کرده و آن‌را موفق می‌داند.

نهاد موسوم به روند جوانان اصلاح طلب افغانستان می‌گوید که اقدام اخیر گارنیزیون کابل در خصوص تامین امنیت شهر کابل نتیجه مثبت داده و تأکید می‌کنند که حکومت این برنامه را به شمول مقامات دولتی و زورمندان بالای همه به صورت یکسان عملی نماید.

محمد فیض عضو هیئت رهبری این نهاد روز جمعه «۱ جدی ۱۳۹۶» در نشستی به خبرنگاران گفت که این کمپاین جمع آوری اسلحه و موترهای شیشه سیاه باید تا ختم پروسه به همین شکل تطبیق گردد.

او افزود:

"شما شاهد استید که برنامه گارنیزیون در مقایسه به گذشته‌ها نتیجه بسیار خوب داده‌است، خوبی این برنامه در این است که به هیچ کس امتیاز قایل نمی‌شود، با همه چه مقام دولتی باشد و یا فرد عادی به‌گونه یکسان برخورد می‌کند ما به نیرو های امنیتی خود می‌گویم که ما در کنار شما قرار داردیم."

گارنیزیون کابل حدود ده روز قبل کمپاین جمع آوری اسلحه بدون اسناد، موترهای شیشه سیاه و بدون پلیت را آغاز کرد.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که تا حال شیشه‌های سیاه بیش از ۱۸ صد واسطه پاک گردیده ده‌ها موتر بدون اسناد متوقف گردیده و شماری از سلاح‌های بدون اسناد نیز جمع آوری شده‌است.

این اقدام گارنیزیون کابل با عکس العمل شماری از مقامات دولتی، زورمندان و برخی اعضای شورای ملی روبه‌رو شده‌است.

گلالی اکبری یک عضو مشرانو جرگه در همین نشست از تمام مقامات دولتی و اعضای شورای ملی خواست تا در این کمپاین با گارنیزیون کابل همکاری کنند.

به گفته او:

"اگر ما خود را اصلاح کنیم اگر ما همکار خوب به وزارت داخله و نهادهای امنیتی ما باشیم ما متیقن استیم که جامعه ما را اصلاح کردیم و دست نیرو های امنیتی ما را گرفتیم."

وزارت داخله افغانستان میگوید که بخاطر پیشرفت در کارها و به هدف اصلاح و جلوگیری از سو تفاهم برای موترهای شورای ملی پلیت های جدید توزیع می‌کند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که این برنامه تا حال به شکل موفقانه پیش رفته و بالای همه به گونه یکسان تطبیق می‌گردد.

نصرت رحیمی
نصرت رحیمی

او افزود:

"ما به تمام هموطنان ما اطمینان می‌دهیم که کمپاین جاری در قسمت تطبیق قانون در افغانستان به‌خصوص جمع آوری موترها شیشه سیاه و اسلحه غیر قانونی بالای همه به گونه یکسان عملی می‌گردد."

پیش از این نیز گارنیزیون کابل کمپاین‌های مشابه را در شهر کابل آغازکرده بود اما به گفته مردم تا حد زیاد موفق نبوده اما این بار دیده شود که گارنیزیون تا چه حد موفقانه عمل خواهد کرد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG