لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۲

جاشوا بویل کانادایی آزاد شده در پاکستان با ۱۵ اتهام جرمی در کانادا مواجه شده‌است


جاشوا بویل کانادایی با خانم امریکایی و اطفالش مدت طولانی در افغانستان در اسارت قرار داشتند.

آن‌ها بعد از آزاد شدن به کانادا رفتند، اینک جاشوا بویل با ۱۵ اتهام جرمی در کانادا مواجه شده‌است.

جاشوا بویل "Joshua Boyle" کانادایی همراه با خانم امریکایی‌اش کیتلن "Caitlan" و کودکانشان بعد از پنج سال اسارت در ماه اکتوبر سال گذشته میلادی در پاکستان از چنگ رباینده‌گان آزاد ساخته شدند.

این خانواده توسط جنگجویان مرتبط با طالبان در جریان یک سفر به افغانستان به گروگان گرفته شده بودند و کودکان‌شان در جریان اسارت به دنیا آمدند.

آن‌ها بعد از رهایی به کانادا برگشتند و اینک جاشوا بویل با ۱۵ مورد اتهام جرمی در کانادا مواجه‌است که تجاوزات جنسی، تطبیق ادویه مهلک و نگهداری جبری را شامل می‌شود.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، در اسناد محکمه گفته شده‌است که اتهامات وارده بالای جاشوا بویل، هشت مورد تجاوز و حمله، دو مورد تجاوز جنسی، دو مورد نگهداری جبری و یک مورد تطبیق ادویه مهلک را شامل می‌شود.

در اسناد محکمه گفته شده‌است که اتهامات وارده بالای جاشوا بویل، هشت مورد تجاوز و حمله، دو مورد تجاوز جنسی، دو مورد نگهداری جبری و یک مورد تطبیق ادویه مهلک را شامل می‌شود.

جاشوا بویل همچنان متهم است که در یک مورد تهدید به قتل کرده، در یک مورد دیگر پولیس را فریب داده‌است و همه این جرایم را از چهاردهم اکتوبر الی ۳۰ دسمبر سال ۲۰۱۷ میلادی بعد از بازگشت به کانادا مرتکب شده‌است.

اجلاس محکمه در مورد قضیه جاشوا بویل برای سوم جنوری در شهر اوتاوا پلان شده است، اما ایریک گرنگر "Eric Granger" وکیل مدافع وی به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفته‌است، جاشوا بویل شخصاً در محکمه حضور نخواهد یافت.

به‌گفته وکیل مدافع، آقای بویل در توقیف قرار دارد.

پولیس شهر اوتاوا از تبصره در این مورد خودداری کرده‌است.

کیتلن "Caitlan" خانم جاشوا بویل در یک اعلامیۀ ارسالی به روزنامه تورنتو ستار گفته‌است:

"من نمی‌توانم در مورد اتهامات مشخص صحبت کنم، اما صدمه این همه سال‌ها، بالای روان وی تأثیر داشته است."

اما کیتلن نوشته‌است که طبعاً شوهر وی مسئول عملکرد خود می‌باشد.

جاشوا بویل قبلاً با زینب خضر خواهر عمر خضر زندانی سابق گوانتامو ازدواج کرده بود.

پدر زینب خضر یکی از تمویل کننده‌گان ارشد شبکه القاعده به شمار می‌رفت که با اسامه بن لادن رهبر سابق این شبکه ارتباط داشت.

XS
SM
MD
LG