لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۳

سرخط: وزیر و وکیل به هم نیاز دارند، برای جلوگیری از معامله رسانه نقش مهم دارد


هشدار رئیس جمهور افغانستان به اعضای شورای ملی در موضوع تعیینات و اعتراض‎ها در باره توزیع تذکره برقی از مهمترین عناوین روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

  • سرخط

روزنامه سرخط با اشاره به اظهارات دیروز رئیس جمهور غنی نوشته‎است که معامله‎های اعضای شورای ملی با وزارت‌خانه‎ها مشکل جدی در بخش حکومتداری محسوب می‎شود.

وزیر و وکیل به یکدیگر نیاز دارند و برای جلوگیری از معامله و اعمال مافیایی‌شان رسانه‎ها می‎توانند نقش مهم ایفا کنند.

روزنامه نوشته که کاندید وزرا نیز همواره برای به دست آوردن رأی با وکلا معامله می‎کنند و رئیس جمهور باید به وزرا نیز مانند اعضای شورای ملی هشدار بدهد تا از معامله‌گری دست بردارند.

روزنامه گفته که وزیر و وکیل به یکدیگر نیاز دارند و برای جلوگیری از معامله و اعمال مافیایی‌شان رسانه‎ها می‎توانند نقش مهم ایفا کنند.

  • هرت آف ایشیا

روزنامه هرت آف ایشیا نیز به این مسئله اشاره کرده و گفته‎است که رئیس جمهور غنی به وضاحت گفت که مداخلات اعضای شورای ملی در موضوع تعیینات ثبت شود و از طریق رسانه‌ها به نشر برسد.

روزنامه می‎گوید که محمد اشرف غنی این را نیز گفت، اسناد تعییناتی را که به واسطه فشار صورت گیرد، امضا نخواهد کرد.

روزنامه به نقل از رئیس جمهور افغانستان نوشته کسانی که به واسطه در نیروهای امنیتی شامل می‎شوند یا از میدان جنگ فرار می‎کنند و یا هم دست به دزدی می‎زنند.

  • ویسا

روزنامه ویسا نیز به اظهارات دیروز رئیس جمهور پرداخته و گفته‎است که آقای غنی تعهد کرد که جلو مداخلات در وزارت داخله را می‎گیرد.

روزنامه نوشته که رئیس جمهور غنی این را نیز واضح ساخت که بدون اصلاحات در صفوف نیروهای پولیس، قانون تطبیق شده نمی‎تواند.

  • اوت لوک افغانستان

روزنامه اوت لوک افغانستان که به زبان انگلیسی به چاپ می‎رسد به موضوع تذکره برقی پرداخته و به نقل از سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفته که مانع اصلی در برابر توزیع تذکره برقی افراطیون قومی هستند.

روزنامه نوشته که آقای دانش در این مورد جزئیات ارائه نکرد، اما از سیاسیون خواست که در بحث قومی از احتیاط کامل کار گیرند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در صفحه نخستش در مطلبی به نقل از معاون دوم ریاست جمهوری گفته که تندروان قومی در برابر روند توزیع تذکره برقی سد واقع شده‎اند.

نویسنده مطلب در ادامه با اشاره به بحث‎های موجود در این زمینه نوشته که در این باره باید با احتیاط به پیش رفت تا تذکره‎های برقی سبب بی‌اتفاقی در میان افغان‎ها نشود.

XS
SM
MD
LG