لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۹

تحقیقات در ارتباط به ۱۰ فرد مظنون به جاسوسی برای ایران در جرمنی آغاز شدند


در چندین ایالات جرمنی تعدادی از خانه‌ها و ساختمان‌ها به اتهام جاسوسی برای سپاه قدس ایران مورد تلاشی قرار گرفت.

دفتر سارنوالی فدرالی جرمنی می‌گوید، روز سه شنبه پولیس به ارتباط تحقیقات در مورد ۱۰ فرد مظنون به جاسوسی برای ایران، سلسلۀ از عملیات تلاشی را در ایالات مختلف این‌کشور انجام داد.

در جریان این عملیات که در شهر برلین و سه ایالات جرمنی صورت گرفت از دستگیری کسی گزارش داده نشده‌است.

ستیفن بیحل "Stefan Biehl" سخنگوی سارنوالی فدرالی جرمنی گفته‌است، این عملیات در نتیجه اطلاعاتی صورت گرفت که ادارۀ استخبارت داخلی این‌کشور که عملیات ضد جاسوسی را پیش می‌برد، به‌دست آورده‌است.

به‌گفتۀ ستیفن بیحل تصور می‌شود که این افراد مظنون به همکاری با یک ادارۀ ایران، در مورد برخی اشخاص و ادارات به‌شمول اسرائیلی‌های که در این‌کشور زنده‌گی می‌کنند، جاسوسی کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این افراد مظنون یک شبکه جاسوسی سپاه قدس ایران اند که مسئولیت امور استخباراتی را در خارج از آن کشور دارد.

این افراد مظنون یک شبکه جاسوسی سپاه قدس ایران اند که مسئولیت امور استخباراتی را در خارج از آن کشور دارد.

جنرال قاسم سلیمانی رئیس سپاه قدس ایران است و گزارش فعالیت‌های این اداره را مستقیماً به شخص آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی این‌کشور ارائه می‌کند.

در سال ۲۰۰۷ میلادی وزارت خزاین ایالات متحدۀ امریکا، سپاه قدس ایران را یک سازمان حامی تروریزم اعلان کرد که برای طالبان افغان، حزب‌الله لبنان و سازمان‌های حماس و جهاد اسلامی اسلحه، پول و مشورت فراهم می‌کند و تحریم‌های بر آن وضع کرد.

در ماه دسمبر وزارت خارجه جرمنی بعد از آن اعتراض رسمی این‌کشور را به سفارت ایران سپرد که مصطفی حیدر سعید نقفی ۳۰ ساله پاکستانی به اتهام جاسوسی برای ایران محاکمه و به پنج سال و سه ماه حبس محکوم شد.

به‌گفته محکمه، سپاه قدس ایران در جرمنی و فرانسه در مورد حملات احتمالی اطلاعات جمع‌آوری و جاسوسی می‌کرد.

سپاه قدس ایران در جرمنی و فرانسه در مورد حملات احتمالی اطلاعات جمع‌آوری و جاسوسی می‌کرد.

تحقیق کننده‌گان صدها تصویر و ویدیوهای ثبت شده را در مورد برخی افراد، دفاتر کار آن‌ها، ماموریت های پولیس، محافظان و کمره‌های امنیتی و صدها شواهد و مدارک دیگر را کشف کردند.

وزارت خارجه جرمنی می‌گوید، علی مجیدی سفیر ایران احضار و اعتراض رسمی این‌کشور در مورد جاسوسی به ارتباط اسرائیل که یک تخطی فاحش از قوانین جرمنی محسوب می‌شود، برایش سپرده شده‌است.

XS
SM
MD
LG