لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۷

روسیه از امریکا می‎خواهد تا افشای معلومات محرم دیپلوماتیک را متوقف سازد


بعد از این‎که رسانه‎ها در این هفته از انتقالات بانکی مشکوک سفارت روسیه در واشنگتن به تفصیل گزارش دادند، وزارت خارجه روسیه از امریکا می‎خواهد تا افشای معلومات محرم دیپلوماتیک را متوقف سازد.

این درخواست از سوی کرملین دیروز بعد از آن صورت گرفت که بازفید (Buzzfeed) یک رسانه انترنتی امریکا گزارش داد که مقامات امریکایی که مداخلۀ مظنون مسکو در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا را تحقیق می‎کنند، انتقالات بانکی پول توسط سفارت روسیه را قبل و بعد از این انتخابات بررسی می‎نمایند.

مقیم نایب فشرده گزارش مرکز خبر رادیو آزادی را در این مورد تقدیم می‎کند.

یکی از ارتباطی‎ها، مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی ترمپ بود.
یکی از ارتباطی‎ها، مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی ترمپ بود.

بر اساس گزارش رسانه بازفید بانک‎های امریکایی شماری از انتقالات پول سفارت روسیه را نشانی کرده و طبق قانون به مراجع مربوط گزارش داده‎است، چون این انتقالات بزرگ و مشکوک بودند.

این انتقالات پول به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به سرگی کیزلیاک که تا پایان سال گذشته در واشنگتن سفیر بود، تعلق می‎گرفت.

نامبرده قبل و بعد از انتخابات با مشاورین ارشد رئیس جمهور ترمپ تماس‎های متعددی داشته‎است.

یکی از ارتباطی‎ها، مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترمپ بود.

فلین سال گذشته به اداره اف بی آی اعتراف کرد که پس از انتخاب دونالد ترمپ به حیث رئیس جمهور امریکا، چند بار با سفیر روسیه تماس تیلفونی داشته‎است.

این رسانه‎ها همچنان گفته‎اند، جرد کوشنر داماد رئیس جمهور هم در جریان انتقال قدرت پیش از این‎که دونالد ترمپ قدرت را در ماه جنوری سال گذشته بدست گیرد، در تلاش تامین یک چینل ارتباطات با سفیر آن وقت روسیه در واشنگتن بود.

جرد کوشنر
جرد کوشنر

رسانه انترنتی بازفید گزارش داد که کیزلیاک بعد از انتخاب دونالد ترمپ ۱۲۰ هزار دالر برای معاش ده روز خود بدست آورد، پولی‎که، رسانه بازفید می‎گوید، توسط بانک‎های به عنوان انتقال پول مظنون نشانی شده‎است.

این رسانه همچنان خبر داده‎است که پس از پنج روز از مراسم تحلیف رئیس جمهور ترمپ در جنوری سال ۲۰۱۷، کسی تلاش کرده تا از حساب بانکی سفارت روسیه ۱۵۰ هزار دالر پول نقد بکشد، اما بانک سفارت از کشیدن پول ممانعت نموده‎است.

وزارت خارجه روسیه دیروز از امریکا خواست تا افشای معلومات محرم دیپلوماتیک را متوقف سازد.

روسیه در برابر افشای مسایل در رسانه بازفید اعتراض کرده، اما این انتقال پول را رد نه کرده و آن را یک روال عادی عنوان نموه‎است.

وزارت امور خارجه روسیه گفت این امر را سوء مدیریت حکومت ایالات متحده را نشان داده که اطلاعات در مورد انتقال پول را به رسانه‎های اجازه می‎دهد.

این وزارت می‎گوید، بدون اجازه و تائید مقام‎ها در ایالات متحده واضح است که چنین افشاگری صورت نمی‎گیرد.

وزارت امور خارجه روسیه گفت، آن‎ها یک بار دیگر خاطرنشان می‎کند که واشنگتن شرایط مناسبی را برای ماموریت دیپلوماتیک روسیه فراهم نمی‎کند.

وزارت خارجه روسیه می‎گوید، آن‎ها از مقام‎های امریکایی می‎خواهند که در نهایت باید به تطبیق قوانین ملی و مسئولیت‎های بین المللی خود عمل کند و بلافاصله از ارائه غیر قانونی اطلاعات محرمانه خود داری نماید.

وزارت امور خارجه روسیه همچنان گفت، امریکا آنانی را که مسئول این کار اند، بازداشت کند.

XS
SM
MD
LG