لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۸

ولسی جرگه گزارش‌ها در مورد سفر ده‌ها وکیل به دبی را رد کرد


هیئت اداری ولسی جرگۀ افغانستان گزارش‌های را رد کرد که گویا بیش از ۱۰۰ عضو شورای ملی با آغاز رخصتی‌های زمستانی‌شان جهت سیاحت به دبی رفته‌اند.

هیئت اداری ولسی جرگه افغانستان می‌گوید برخی از حلقات تلاش دارند تا با وارد نمودن اتهامات گوناگون اعضای شورای ملی را بدنام کنند.

عرفان‌الله عرفان منشی دوم این جرگه روز سه شنبه «۱۷ دلو ۱۳۹۶» در صحبت با رادیو آزادی گزارش‌های را رد که گویا تعداد زیادی از اعضای شورای ملی با آغاز رخصتی‌های زمستانی‌شان به دبی رفته‌اند.

عرفان الله عرفان
عرفان الله عرفان

او افزود:

"من منحیث عضو هیئت اداری ولسی جرگه این خبر که گویا ۱۰۰ و یا ۸۰ تن از اعضای شورای ملی به دبی رفته‌اند را به شدت رد می‌کنم. اگر این سفارت یا قونسل اسنادی در دست دارد به ما و یا به رسانه‌ها تسلیم نماید و در صورت که چنین چیزی واقعیت داشته باشد من هم تقبیح می‌کنم و آن را خلاف مکلفیت وکلا می‌خوانم."

در گزارش‌های که به نقل از سفارت افغانستان در امارات متحده عربی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده آمده‌است که حدود ۱۲۰ عضو شورای ملی حین آغاز رخصتی‌های زمستانی برای سیاحت به دبی رفته‌اند.

برای این‌که معلوم کنیم که آیا این گزارش‌ها مؤثق است یا خیر با وزارت خارجه افغانستان به تماس شدیم، اما مسئولین این وزارت از این موضوع اظهار بی‌خبری نموده و از صحبت در زمینه خودداری کردند.

اعضای شورای ملی در جریان هر سال دوباره به رخصتی می‌روند، رخصتی ۴۵ روزه تابستانی و رخصتی ۴۵ روزه زمستانی.

بر اساس وظایف داخلی شورای ملی، در هنگام این رخصتی‌ها هر نماینده مکلف است تا به مناطق‌شان رفته و با مؤکلین دیدن نمایند.

از سوی هم محمد علم ایزدیار معاون اول مشرانو جرگه در صحبت با رادیو آزادی با ابراز بی‌خبری از سفر برخی وکلا به دبی گفت که ممکن تعداد اندک از اعضای شورای ملی برای انجام مصروفیت‌های کاری‌شان به دبی رفته باشند.

از سوی هم فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه به رادیو آزادی گفت که نماینده‌های ولایت فراه برای شنیدن مشکلات مؤکلین‌شان به این ولایت نرفته اند.

او افزود:

"بدبختانه که وکلای ولسی جرگۀ ما نه‌تنها اکنون، بلکه از سال‌های سال نه به فراه سفر کرده‌اند و نه از مشکلات این ولایت آگاهی دارند. اکنون هم که در رخصتی هستند به فراه نیامده‌اند، نمی‌دانیم که خارج رفته اند یا به کدام کاری دیگری مصروف اند."

این بار نخست نیست که اعضای شورای ملی از بهر سپری کردن تعطیلات‌شان خلاف قانون از سوی مردم مورد انتقاد قرار می‌گیرند، بلکه در گذشته هم در این مورد انتقادات وارد بوده‌است.

هیئت اداری ولسی جرگه از اعضای این جرگه می‌خواهد تا تعطیلات‌شان را مطابق به اصول و قانون سپری کنند.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG