لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۴

واشنگتن ۳ تندرو مستقر در پاکستان را تروریستان جهانی اعلان کرد


در حالی‎که فشارهای واشنگتن بر اسلام‌آباد به هدف سرکوبی تندروان افزایش یافته‎است، ایالات متحده سه تندرو مستقر در پاکستان را تررویستان جهانی اعلان کرده‎است.

وزارت خزاین امریکا دیروز گفت، نام‎های رحمان زیب فقیر محمد، حزب‌الله هستم خان و دلاور خان نادر را در لیست خاص تروریستانی درج نموده‎است که نام‎های تندروان مستقر در پاکستان به‌شمول طالبان، القاعده و لشکر طیبه را احتوا دارد.

بر اساس یک اعلامیه، این سه تن در تهیه حمایت مالی و لوژستیکی، مواد منفجره و همکاری تخنیکی به طالبان، القاعده و لشکر طیبه دخیل بودند.

سیگال ماندلکر معاون وزارت خزاین امریکا در امور مبارزه با تررویزم و استخبارات مالی می‎گوید، این وزارت به تعقیب جدی عناصری ادامه می‎دهد که سازمان‎های تروریستی را حمایت می‎کنند و هم شبکه‎های غیر قانونی مالی را در جنوب آسیا مدیریت می‎نمایند.

سیگال گفت، ما از حکومت پاکستان و دیگران در منطقه می‎خواهیم با ما همکاری نموده و به این افراد و سازمان‎های خطرناک محل امن و مخفیگاه ندهد.

این اعلان وزارت خزاین امریکا دو هفته بعد از آن صورت گرفت که امریکا شش تن را که متهم به حمایت از طالبان افغان، شبکه حقانی و لشکر طیبه بودند در لیست سیاه شامل ساخت.

در رابطه با سه فردیکه از سوی امریکا تروریست جهانی خوانده شده‎اند باید گفت که رحمن زیب فقیر محمد متهم به تهیه پول به لشکر طیبه در خلیج فارس بوده و هم به داشتن تماس‎های درازمدت با گروه‎های تندرو فعال در افغانستان متهم است.

دو فرد دیگر متهم به همکاری با شیخ امین‌الله اند که در سال ۲۰۰۹ به سبب حمایت مالی به القاعده و طالبان در لیست سیاه شامل شده بود.

امریکا می‎گوید امین‌الله یک مدرسه دینی را در پشاور به محل جلب و جذب و آموزش‎های تروریستی برای طالبان و القاعده و طالبان مبدل کرده بود.

XS
SM
MD
LG