لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۰

وزارت داخله: برخی جنرالان و افسران به تقاعد سوق داده می‌شوند


وزارت داخله افغانستان می‌گوید، به هدف اصلاحات و فراهم نمودن فرصت به جوانان، برخی از جنرالان و افسران بلند رتبه این وزارت به تقاعد سوق داده می‌شوند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت روز یک‌شنبه «۲۲دلو۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت، این‌که چه تعداد و کدام افسران شامل تقاعد شده‌اند، پس از تکمیل پروسه با اسم و جزئیات با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان
نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان

وی افزود:

"به اساس قانون ذاتی افسران که در وزارت دفاع تطبیق گردید در وزارت داخله نیز تطبیق می‌شود. این روند ابتدایی است بقیه جزئیات و این‌که کی‌ها هستند را پس از تکمیل این پروسه توسط شما با مردم شریک خواهیم ساخت."

این در حالیست که رئیس جمهور محمد اشرف غنی همواره روی ایجاد اصلاحات در نهاد‌های امنیتی تأکید کرده و هفته گذشته در روند این اصلاحات، ۱۶۴ جنرال وزارت دفاع را به تقاعد سوق داد.

نصرت رحیمی می‌گوید که رهبری وزارت داخله در حدود سه ماه قبل روند اصلاحات اساسی، بنیادی و عملی را آغاز کرد.

وی افزود که چهارشنبه هفته گذشته برای بست‌های آمریت و معاونیت‌های اداری حوزه‌های ۱۶ گانه امنیتی شهر کابل از طریق رقابت آزاد امتحان اخذ گردید که به گفته آقای رحیمی پس از این آزمون، افراد توانا، شایسته و مسلکی در این بست‌ها گماشته خواهند شد.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید، قبل از این نیز برای بست‌های مدیران جنایی، آمرین کشف و مسئولین منطقوی حوزه‌ها امتحان گرفته شده‌است.

از سوی هم برخی از اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه با استقبال از این اقدام تأکید دارند که باید در عوض، افسران توانا و مسلکی استخدام شوند.

وژمه صافی یکی از آنان در مورد به رادیو آزادی گفت:

"این اصلاحات، اصلاحات خوب است چون اکثراً ما صاحب منصبانی داشتیم که سال خورده و بیسواد بودند و به‌خاطر این چنین جنرالان خزانه ملت خالی می‌شد، تطبیق طرح پیشنهادی تقاعد بالای این جنرالان و افسران بلند رتبه اقدام خوب است."

خانم صافی تأکید دارد که این اصلاحات باید به اساس قانون ذاتی افسران به شکل منظم و اساسی انجام می‌شد.

طرح قانون ذاتی افسران چندی قبل از سوی ولسی جرگه افغانستان رد شد اما وزارت داخله به اساس قانون قبلی ذاتی افسران روند اصلاحات را به پیش می‌برد.

وزارت داخله می‌گوید که حکومت افغانستان برای ایجاد اصلاحات به مردم و جامعه جهانی تعهد نموده و این روند را از کابل آغاز و به تمامی ولایات گسترش خواهد داد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG