لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۷

لوی سارنوال امریکا معاون اداره تحقیقات فدرال این کشور را برکنار کرد


اندرو مِککِب معاون سابق اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف.بی.آی
اندرو مِککِب معاون سابق اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف.بی.آی

جف سشنز لوی سارنوال امریکا شام گذشته اندرو مِککِب معاون اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف.بی.آی را برکنار کرد.

لوی سارنوال امریکا گفته‌است تحقیق کننده‌گان در اداره "اف.بی.آی" به این نتیجه رسیدند که آقای مِککِب بطور غیر قانونی بعضی معلومات‌ها را با رسانه‌ها در میان گذاشته و در چندین موضوع از مقررات سرپیچی کرده‌است.

برکناری معاون ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا "اف.بی.آی" ۹ ماه بعد از آن اعلان شد که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا جیمز کومی رئیس سابق این اداره را در رابطه با تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا از وظیفه سبکدوش کرد.

این اقدام در زمانش کانگرس را تکان داد و سبب شد که یک مفتش خاص برای تحقیق این مطلب تعیین شود که این مفتش رابرت مولر بود.

اکنون رئیس جمهور ترمپ از این تصمیم استقبال کرده و در توییتر خود نوشته است که این یک روز خوب برای امریکا و برای دموکراسی می‌باشد و راه را برای افراد مسلکی و فعال در اف.بی.آی باز می کند.

آقای ترمپ ادعا می‌کند که مِککِب بر علیه او بود و در هر دو تحقیقات یعنی موضوغ افشای ایمیل‌های هیلاری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات قبلی و دخالت روسیه در انتخابات بر علیه آقای ترمپ بوده‌است.

مِککِب دو روز قبل از سن ۵۰ سالگی برطرف شده‌است سنی که او می‌توانست تقاعد خود را بحیث معاون اف.بی.ای بگیرد و از امتیازات آن بهره مند شود ولی او از این چانس محروم شد.

مِککِب می‌گوید که اقدام بر علیه وی مستقیماً به فعالیت‌های وی بعد از برکناری جیمز کومی رئیس سابق اف.بی.آی ارتباط می‌گیرد.

او می‌گوید که این یک حمله بر اعتبار وی می‌باشد که جز تلاش‌های بزرگ‌تر در اف.بی‌.آی است تا ادارات اجرای قانون و استخبارات در عموم تابع شوند.

تحقیقات در این مورد هنوز پایان نیافته و رابرت مولر می‌گوید تحقیقات وی در ادارۀ اف.بی.آی ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG