لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۰

والی غور نتایج دیدارش با رئیس جمهور را توضیح کرد


غور یکی از ولایات در غرب افغانستان است جایی‎که قبل از این شاهد بزرگ‎ترین نا امنی‎ها بوده و حتی گاهی هم سقوط برخی از ولسوالی‎هایش را تجربه کرده‎‎است.

اما مقامات محلی این ولایت می‌گویند، در سال جدید تهدیدات امنیتی در این ولایت کاهش خواهند یافت.

غلام ناصر خاضع والی غور، امروز یک‌شنبه «۵ حمل ۱۳۹۷» در یک نشست خبری جهت شریک ساختن نتیجه دیدارش که چندی قبل با رئیس جمهور داشت، به خبرنگاران از آماده‎گی‎های جدی برای تأمین امنیت در سال ۱۳۹۷ خبرداد.

وی افزود:

" در آخر هر سال حرف‎ها از تهدیدات بلند گفته می‎شود ولی در سال جدید من به اطمینان می‎گویم که این تهدیدات فوق‎العاده کم است و راپور هایی‎که ما فعلاً دریافت می‎کنیم در مقایسه به راپورهایی‎که در سال قبل دریافت می‎کردیم، راپورهای سال قبل بسیار خطرناک تر بودند."

آقای خاضع گفت، مشکل کمبود پرسونل امنیتی را نیز با رئیس جمهور کشور شریک ساخته‌است که برای حل این چالش و افزایش نیروهای امنیتی اقدام خواهد شد.

غلام ناصر خاضع والی غور
غلام ناصر خاضع والی غور

وی می‌گوید:

" به آمار به رئیس جمهور گفتم که در غور بیش از سه هزار و چهار صد مخالف مسلح وجود دارند و ما تنها دو هزار و چهار صد نیروی امنیتی داریم و امکان ندارد که با این اراضی پیچیده بتوانیم مانع همه فعالیت‌های مخالفین شویم که آن‌ها هم قناعت کردند و حرف‌های گفته شده که شریک ساخته نمی‌توانم یعنی روی این مسئله کار می‌شود."

والی غور هم‌چنان از اقدام زود هنگام حکومت جهت تأمین امنیت شاهراه غور- هرات که در حال حاضر قسمت بزرگ آن در کنترول طالبان است خبر داد.

به گفته والی غور موجودیت طالبان در مسیر این شاهراه تأثیرات منفی روی وضعیت اقتصادی در مرکز این ولایت گذاشته‌است.

وی افزود:

" یک موضوع که گلوگیر مردم غور شده همین طالبان مسیر شاهراه است که قیمت‌ها را دو برابر کرده‌اند و در این باره هم صحبت شده که تصمیمات گرفته خواهند شد."

مقامات محلی در حالی از بهبود وضعیت امنیتی در سال جدید صحبت می‌کنند که به‌گفته مسئولین امنیتی از دو روز به این سو درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی تیوره جریان دارند.

گزراش، قدیرغفوری

XS
SM
MD
LG