لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۲

حزب دموکرات علیه روسیه و کمپاین انتخاباتی ترمپ در محکمه شکایت درج کرد


حزب دموکرات ایالات متحده امریکا دیروز شکایت‌اش را علیه روسیه، کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ و صفحه انترنتی ویکی لیکس در یک محکمه مانهاتن نیویارک ثبت کرد.

در این اقامه دعوا ادعا شده‌است که مسئولین بلند پایه مبارزات انتخاباتی دونالد ترمپ با حکومت و مقام‌های استخباراتی روسیه یکی شده و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا را به نفع ترمپ به پایان رساندند.

حزب دموکرات هم‌چنان در اسنادی‌که به محکمه سپرده گفته است، هک شدن ایمیل‌های هیلاری کلنتن نامزد ریاست جمهوری در برنده شدن دونالد ترمپ در انتخابات کمک کرد.

تام پرز
تام پرز

تام پرز رئیس کمیته ملی حزب دموکرات امریکا در یک اعلامیه گفته‌است که روسیه با شدت بالای دموکراسی امریکا حمله کرده و به عنوان یک همکار فعال در مبارزات انتخاباتی دونالد ترمپ سهم گرفته‌است.

در اقامه دعوا که از سوی حزب دموکرات در محکمه ثبت شده هم‌چنان ادعا گردیده که همکارهای کلیدی ترمپ گفته‌اند که روسیه به معلومات خانم هیلاری کلنتن صدمه وارد کرده‌است.

با آن‌که در این شکایت از دونالد ترمپ به عنوان متهم یاد نشده‌است اما از کسانی نام برده شده که گمان می‌رود در جریان کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ با مقام‌های روسی دیدار کرده‌اند.

در جمع این اشخاص دونالد ترمپ جونیر فرزند، جرد کوشنر داماد و پال منافورت رئیس مبارزات انتخاباتی دونالد ترمپ شامل اند.

دونالد ترمپ همواره هر نوع ارتباط میان کمپاین انتخاباتی‌اش و روسیه را رد کرده‌است و مسکو نیز گفته‌است که در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله نکرده‌است.

XS
SM
MD
LG