لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۶

محمود عباس از اظهارات اخیر اش در بارۀ یهودان معذرت خواست


اعلامیه روز جمعه ادارۀ خودگردان فلسطین که در ختم گردهمایی چهار روزه شورای ملی فلسطین نشر شد گفت که محمود عباس یهود ستیزی را رد و هلوکاست یا قتل عام یهودان در جنگ جهانی دوم را شنیع‌ترین جنایت تاریخ عنوان کرد.

اعلامیه می‌افزاید که محمود عباس گفته‌است که اگر کسی از سخنان وی در این گردهمایی آزرده شده باشد خصوصاً یهودان از آن‌ها معذرت می‌خواهد و به همه اطمینان می‌دهد که نیت او این نبود که کسی را برنجاند و او به یهودیت چون ادیان دیگر آسمانی احترام کامل دارد.

محمود عباس
محمود عباس

بعد از این‌که محمود عباس روز دوشنبه هنگام افتتاح گردهمایی شورای ملی یا پارلمان فسطین گفت که یهودان اروپایی در طول تاریخ بخاطر کار و بار مالی خود به آزار و اذیت روبه‌رو شدند و نه به خاطر دین خود، رهبران و دیپلوماتان اسرائیلی از رئیس ادارۀ خودگردان فلسطین سخت انتقاد نموده او را به یهود ستیزی و انکار هلوکاست متهم کردند.

ولی در اعلامیه روز جمعه او گفته‌است که یهودان اروپا از قرن ۱۱ به این‌سو چندین بار قتل عام شده‌اند، هر ۱۰ یا ۱۵ سال در برخی کشورها، تا این‌که هلوکاست یا قتل عام آن‌ها در جنگ جهانی دوم رخ داد.

آویگدور لیبرمن
آویگدور لیبرمن

وزیردفاع اسرائیل آویگدور لیبرمن در برابر معذرت خواهی محمود عباس واکنش سریع از خود نشان داد.

او در پیام توییتر خود نوشت: "ابومازن «محمود عباس» یک انکار کننده بدبخت هلوکاست یا قتل عام یهودان است. پوزش وی پذیرفته نمی‌شود."

امریکا روز جمعه از شورای امنیت ملل متحد خواست که اظهارات روز دوشنبه محمود عباس را غیر قابل پذیرش، نگران کننده و ضد منافع مردم فلسطین و صلح در شرق میانه دانسته، محکوم کند.

XS
SM
MD
LG