لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۱

آسترالیا: احتمالاً صدها پناهجو در جزایر اقیانوس پاسفیک برای همیشه باقی بمانند


پیتر دوتن (Peter Dutton) وزیر امور داخله آسترالیا می‌گوید، صدها پناهجو که در کمپ‌های تحت مدیریت این کشور در جزایر اقیانوس پاسفیک نگهداری می‌شوند، احتمال دارد که برای همیشه در آن جزایر باقی بمانند، چون هیچ کشور حاضر نیست آن‌ها را برای اسکان مجدد بپذیرد.

بر اساس سیاست تندورانۀ آسترالیا در برابر پناهجویان، کسانی‌که از طریق بحر تلاش می‌کنند داخل آن کشور شوند به سه کمپ بررسی و پروسس در جزایر پاپوا گینۀ نو (Papua New Guinea) و یک کمپ در جزیره نارو (Nauru) در جنوب اقیانوس پاسفیک اعزام می‌شوند.

برای این پناهجویان گفته شده‌است که برای‌شان هرگز اجازۀ اقامت در آسترالیا داده نخواهد شد.

در این کمپ‌ها الی ۳۱ مارچ سال جاری میلادی از ۱۳۰۵ پناهجو از کشورهای افغانستان، پاکستان، سودان و ایران نگهداری می‌شد.

پیتر دوتن (Peter Dutton) وزیر امور داخله آسترالیا به خبرنگاران در کانابیرا (Canberra) گفته‌است:

"ما با کشورهای سوم در مورد این پناهجویان گفتگو می‌کنیم، اما باید بگویم، چشم‌انداز اندک در افق موجود است، اگر وجود داشته باشد!"

در جریان ماه‌های اخیر بر اساس یک توافق که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا آن‌را یک "قرارداد ساده لوحانه" خوانده است، ایالات متحده ۲۵۰ پناهجو را از این کمپ‌ها پذیرفت.

بر اساس این قرارداد، ایالات متحدۀ امریکا ۱۲۵۰ پناهجو را می‌پذیرد و در بدل آن آسترالیا ۳۰ پناهجو از کشورهای امریکای مرکزی را در اواخر سال گذشته میلادی پذیرفت.

با آن‌که امریکا بیش از هزار پناهجو را خواهد پذیرفت، باز هم در کمپ‌های جزایر پاسفیک بیش از ۳۰۰ پناهجو باقی خواهند ماند، در کشورهای فقیری که توانایی اندک جذب آن‌ها را دارند.

آسترالیا با دفاع از قوانین شدید آن کشور در برابر پناهجویان می‌گوید، بعد از آن‌که هزاران پناهجو در اقیانوس غرق شدند، این سیاست از سفر خطرناک پناهجویان به خاطر رسیدن به سواحل آسترالیا جلوگیری می‌کند.

XS
SM
MD
LG