لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۵

برخی اعضای ولسی جرگه: وکلا با انجام ندادن مسئولیت‌های شان به مردم خیانت می‌کنند


شماری از اعضای ولسی جرگه می‌گویند که وکلا مسئولیت‌های شان به گونه درست انجام نداده و به مردم خیانت می‌کنند.

هر چند انتقادها بالای وکلا موضوع تازه نیست، اما معلوم می‌شود که این نخستین بار است که وکلا در نشست عمومی ولسی جرگه خود را در خصوص بدتر شدن وضعیت در کشور ملامت می‌دانند.

آنان می‌گویند که وکلا به‌خاطر انجام ندادن مسئولیت‌های شان نزد مردم پاسخگو استند.

غلام حسین ناصری یک عضو ولسی جرگه می‌گوید که وکلا در جلوگیری از ریختن خون بی‌گناهان در افغانستان ملامت و حتی در آن شریک استند.

"ولسی جرگه هیچ نوع پابندی به اصول داخلی، قوانین و حاضری نداشته هم به حق مردم افغانستان خیانت کرده‌اند و هم در برابر نماینده‌گی از آنان، ما در ریختن خون مردم به این خاطر دست داریم که بجای استیضاح مقامات برای آنان چک چک کرده‌ایم."

درین حال شماری دیگر از وکلا با اشاره به افزایش ‌ناامنی‌ها در کشور می‌گویند که وکلا بجای تلاش برای حل مشکلات مصروف کمپاین‌های شان استند.

وکلا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کنند که حملات مخالفان مسلح اخیراً در م ناطق مختلف افغانستان شدت گرفته است.

هرچند حکومت می‌گوید که طالبان مسلح توانایی جنگ مقابل با نیروهای امنیتی را ندارد اما وکلا می‌گویند که حملات طالبان در شهرها و سقوط برخی ولسوالی‌ها نشان داد که آنان در عملیات های شان دست بالا دارند.

عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه تلاش برای بیرون رفت از وضعیت موجود در کشور را مسئولیت مشترک حکومت و وکلا می‌داند.

به گفته آقای ابراهیمی از این‌که وکلا در نشست‌های عمومی حاضر نمی‌شوند، چنین معلوم می‌شود که برای آنان منافع مردم نه بلکه منافع خود شان مهم است.

عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه
عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه

او افزود:

"بدبختانه یک تعداد که مسئولیت وکالت را به عهده دارند به حق مردم نیازمند افغانستان احترام نمی‌کنند طوریکه ناصری صاحب گفت این نه تنها جفا به حق مردم است، بلکه توهین به نماینده‌گی مردم نیز می‌کنند."

آقای ابراهیمی همچنان گفت که هفته آینده لست آنعده وکلای را که در نشست‌ها حاضر نشده‌اند و از مردم نماینده‌گی درست نکرده‌اند آن‌را با مردم شریک می‌سازند.

اما شماری از وکلا می‌گویند که تنها افشا کردن لست وکلای که از مردم نماینده‌گی نکرده‌اند کفایت نمی‌کند بلکه به‌خاطرغفلت وظیفوی شان نیز برای آنان دوسیه ترتیب داده شود.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG