لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۰

شاهزاده هری نواسۀ ملکه بریتانیا روز شنبه با مگن مرکل ازدواج می‌کند


شاهزاده هری نواسۀ ملکه بریتانیا روز شنبه با مگن مرکل بازیگر امریکایی پیوند ازدواج می‌بندد.

هری بعد از پدر، برادر بزرگتر و برادر زاده‌هایش، پنجمین نفر در سلسله مراتب جانشینی تاج و تخت در بریتانیا است.

عروسی شاهزاده هری و مگن مرکل در قصر وینزور راه اندازی می‌شود و گروه مذهبی ترانه خوانی جرج چپل نیز در مراسم عروسی هری و مگن اجرا خواهند داشت.

حفظ امنیت حدود یکصد هزار مهمان که قرار است در مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگن شرکت کنند، پر هزینه‌ترین بخش این مراسم است و این هزینه را مالیات دهنده‌های بریتانیایی متقبل خواهند شد.

در بریتانیا، یک لباس عروس معمولی حدود دو هزار دالر امریکایی هزینه بر می‌‌دارد، طراح محبوب مگن مرکل رالف اند روسو نام دارد که لباس نامزدی او را نیز طراحی کرده بود، گفته شده که لباس‌های عروسی این طراح بریتانیایی بین ۷۰ هزار تا ۱۴۰ هزار دالر قیمت دارند.

کیک عروسی نواسۀ ملکه بریتانیا را کیک‌سازی مشهور بریتانیایی به نام ولویت کیک به عهده دارد.

مراسم عروسی شاهزاده هری توجه سیاحان را نیز به خود جلب کرده و تخمین شده است که بریتانیا از درک سیاحان که برای دیدن مراسم عروسی شاهزاده هری و خانم مگن به آن کشور سفر می‌کنند دو میلیارد پوند عاید به‌دست خواهد آورد.

در لیست مهمان‌های مراسم عروسی شاهزاده هری و مگن مرکل نام سیاست‌مداران شامل نبوده، اما هنرپیشه‌ها و خواننده‌های معرف شامل اند.

در میان آن‌ها از هلتن جان آواز خوان مشهور، جورج کلونی بازیگر مشهور و همسرش امل کلونی، پریانکا چوپرا بازیگر مشهور هندی و سرینا ویلیمز بازیکن مشهور تینس نام گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG