لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۶

حکومت بریتانیا روی افزایش عساکرش در افغانستان غور می‌کند


رسانه‌های بریتانوی می‌گویند، کیون ویلیم سن وزیر دفاع بریتانیا از ترزا می صدراعظم این کشور تقاضا کرده که ۴۰۰ تا ۴۵۰ عسکر اضافی را به افغانستان بفرستد.

هر چند حکومت بریتانیا تاکنون در مورد اعزام عساکر اضافی به افغانستان تصمیم نگرفته، اما دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا بر پیمان نظامی ناتو و لندن فشار وارد کرده که نیروهای شانرا در افغانستان افزایش دهند.

بریتانیا در حال حاضر ۶۰۰ عسکر در افغانستان دارد که در چوکات مأموریت حمایت قاطع ناتو در این کشور فعالیت می‌کنند.

رسانه‌های بریتانوی به نقل از مقام‌های این کشور گفته که هدف افزایش عساکر در افغانستان، جلوگیری از فعالیت‌های جنگجویان مخالف دولت و مبارزه با گسترش فعالیت گروه‌های القاعده و داعش در این کشور می‌باشد.

عساکر بریتانوی در سال ۲۰۰۶ در ولایت هلمند
عساکر بریتانوی در سال ۲۰۰۶ در ولایت هلمند

مأموریت محاربوی نیروهای بریتانیا در سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان پایان یافت.

ضمناً، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، افزایش نیروهای بریتانوی در این کشور، بخشی از موافقت و تعهدی است که بین افغانستان، امریکا و ناتو از قبل عقد شده‌است.

جنرال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز جمعه به رادیو آزادی گفت، هر چند، تاکنون دقیق نشده که چه تعداد عساکر بریتانوی به افغانستان فرستاده می‌شوند، اما در مجموع این عساکر در چهار بخش وظیفه اجرا می‌کنند.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

"همه فعالیت‌ها در همین چهار مسئله تعلیم و تربیه، مشوره دهی، حمایت‌های مالی و هم‌چنان در مورد کوردنیشن‌های هوایی به خاطر زدودن دشمن، استفاده خواهند شد و این‌ها در تفاهم و موافقتنامه‌ها هم وجود دارند."

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، آن‌ها در میدان جنگ عساکر کافی دارند، اما برای آموزش و همکاری در مورد تکنالوژی، تجهیز و لوازم عصری به کمک و همکاری نیروهای بین‌المللی نیاز دارند.

امریکا پس از اعلان استراتژی جدید خود در بارۀ افغانستان و جنوب آسیا ۴۰۰۰ عسکر اضافی به افغانستان اعزام کرد.

مقام‌های امریکایی و منشی عمومی ناتو به‌طور مکرر از اعضای کشورهای عضو خواسته که در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، عساکر بیشتر اعزام کنند.

XS
SM
MD
LG