لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

سرخط: اگر افغانستان آرام و امن شود، پاکستان دیگر وجود نخواهد داشت


روزنامه‌های چاپ کابل در مورد نتایج سفر هیئت حکومت افغانستان به پاکستان تبصره نموده‌اند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‌اش نوشته که مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقامات عالی رتبه پاکستان ملاقات نموده و روی پروسه صلح و پلان عمل گفتگو نموده‌اند.

به باور سرمقاله نویس، فکر می‌شود که روابط افغانستان و پاکستان در حال بهبودی است و حکومت افغانستان یک بار دیگر بالای وعده‌های پاکستان باور نموده‌است و از پاکستان نه‌تنها در موضوع صلح، بلکه در سایر موضوعات هم خواهان همکاری گردیده است.

  • روزنامه سؤالاتی را مطرح نموده‌است که آیا واقعاً بالای پاکستان باور شده می‌تواند؟
  • آیا دولت افغانستان به راه ترکستان گام نمی‌گذارد؟
  • و نتایج همکاری به‌گونه عملی چه زمانی معلوم می‌شود؟

سرمقاله نویس تأکید نموده که باید از تجارب گذشته آموخت، باید حکومت افغانستان اهداف و خواست‌های مشخص خود را به جانب پاکستان بیان نماید و معیاد ختم گفتگو‌ها نیز باید معلوم باشد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم در این رابطه در سرمقاله‌اش نوشته است.

سرمقاله نویس گفته که جزئیات گفتگوهای هیئت هر دو کشور با رسانه‌ها شریک ساخته نشده که آیا بالای موضوعات غیر عملی صحبت شده یا موضوعات جدید هم شامل اجندای گفتگوها بوده است؟

آیا بالای موضوعات غیر عملی صحبت شده یا موضوعات جدید هم شامل اجندای گفتگوها بوده است.

در ادامۀ سرمقاله آمده که باید هیئت افغانی روی موضوع مناطق قبایلی هم صحبت می‌نمودند چون به باور نویسنده این یک موضوع و خواست بزرگ ملی است.

در سرمقاله همچنان گفته شده که هیئت افغانی باید به مقامات پاکستانی هشدار می‌دادند که از اعمال تروریستان و حامیان آنان به سازمان ملل‌متحد شکایت خواهند کرد.

  • سرخط

روزنامه سرخط در رابطه به این موضوع، دیدگاه‌های کارشناسان را گرفته و نوشته است.

سرخط در یک مطلب گفته که پاکستان برای افغانستان فقط ویرانی و جنگ را می‌طلبد.

در ادامه نوشته شده که پاکستان به هیچ حالت افغانستان را آرام نمی‌گذارد، چون می‌فهمند که اگر افغانستان آرام و امن شود، پاکستان دیگر وجود نخواهد داشت.

XS
SM
MD
LG