لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۲

انعکاس مطالب مربوط به افغانستان در برخی از روزنامه‌های جهان!


  • واشنگتن تایمز

روزنامه واشنگتن تایمز در مورد نامزدی دگر جنرال اوستن سکات میلر به سمت قوماندان نیروهای بین‌المللی به رهبری ناتو در افغانستان یک مقاله نشر کرده و در یک بخش آن می‌نویسد؛ حکومت ایالات متحده امریکا با پیشنهاد اسم یک جنرال با تجربه در عملیات اوپراتیفی برای قوماندانی نیروهای بین‌المللی در افغانستان تأیید کرد که عملیات نظامی در افغانستان جنبه تهاجمی اختیار می‌کند.

جنرال اوستن میلر قبل از این قومانده عملیات مخفی یا محرم اردوی امریکا را به عهده داشت.

به نوشته واشنگتن تایمز، پیش آمدن اسم جنرال میلر نشان می‌دهد که پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا به طور بی‌سابقه برای یک دور پر از تشدت در جنگ ۱۷ ساله افغانستان آماده‌گی می‌گیرد.

این روزنامه امریکایی به نقل از کارشناسان می‌نویسد که پیشنهاد جنرال میلر برای رهبری نیروهای بین‌المللی در افغانستان، اقدام مشابه به پيشنهاد جنرال استنلی مک کریستال برای همین سمت، از جانب اداره بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا بود.

مایکل پرجنت یک تحلیلگر مسایل استخباراتی به واشنگتن تایمز گفته‌است که جنرال میلر انتخاب مناسب برای رهبری جنگ در افغانستان است.

به‌گفته آقای پرجنت، جنرال مېلر در صورت تقرر به این سمت، در عملیات علیه طالبان مسلح بیشتر از نیروهای خاص کار خواهد گرفت.

  • اندیپندنت

روزنامه اندیپندنت در مورد جنگ به‌حیث میراث رژیم طالبان در افغانستان و تأثیر آن بالای وضعیت حقوقی زنان در این کشور یک مقاله نشر کرده‌است.

در این مقاله، برداشت و دیدگاه برین سلطانی همایون، نویسنده آن از چگونگی وضعیت حقوقی زنان در افغانستان نشر شده‌است.

خانم همایون که به افغانستان سفر کرده و در مورد وضعیت حقوقی زنان افغان با یک تعداد از زنان صحبت کرده، از چشم‌دید خود می‌نویسد که در مناطق دور دست اکثر زنانی‌که با او صحبت کرده‌اند به دلیل تهدید‌های جدی به‌شمول تهدید مرگ از سوی طالبان مسلح، به مکتب رفته نمی‌توانند.

از نظر خانم همایون، این حالت به وضعیت زنان در زمان حاکمیت رژیم طالبان شباهت دارد.

XS
SM
MD
LG