لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۴۴

وزیر خارجه امریکا با لوی درستیز پاکستان در مورد مصالحه در افغانستان گفتگو کرد


مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا با جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز پاکستان از طریق تیلیفون صحبت نموده، روی روابط بین واشنگتن و اسلام‌آباد و مصالحه در افغانستان گفتگو کرد.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید، این صحبت تیلیفونی بین مایک پامپیو و جنرال قمر جاوید باجوه چهارشنبه ششم جون صورت گرفته‌است.

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه امریکا، هر دو جانب در مورد استراتژی ایالات متحده در مورد افغانستان و آسیای جنوبی و همچنان اهمیت اقدامات بر ضد همه گروه‌های تروریستی بدون گذاشتن فرق بین آن‌ها صحبت کرده‌اند.

هدر ناوئرت
هدر ناوئرت

از ماه می سال جاری میلادی که امریکا و پاکستان مسافرت‌های دیپلوماتیک به کشورهای همدیگر را محدود کردند، این نخستین تماس مقامات ارشد این دو کشور محسوب می‌شود.

در این اواخر روابط بین ایالات متحدۀ امریکا و پاکستان با تنش‌های مواجه شده‌است.

واشنگتن از اسلام‌آباد می‌خواهد تا پناهگاه‌های امن طالبان به‌شمول شبکه حقانی را در قلمرو خود مسدود کند.

به همین سلسله، ایالات متحده امریکا به خاطر آوردن فشار بالای پاکستان، مساعدت‌های ملکی و نظامی‌اش را با اسلام‌آباد کاهش داده‌است.

امریکا قاطعانه از حکومت پاکستان می‌خواهد تا در داخل قلمرو خود بر ضد طالبان و شبکه حقانی اقدام کند.

امریکا قاطعانه از حکومت پاکستان می‌خواهد تا در داخل قلمرو خود بر ضد طالبان و شبکه حقانی اقدام کند.

پاکستان در جنگ و در امر تأمین صلح و ثبات در افغانستان، نقش خیلی مهم دارد.

پاکستان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی زمینه مذاکرات مستقیم بین طالبان و حکومت افغانستان را در شهر مری در حومه اسلام‌آباد مساعد ساخت، اما بعد از آن پاکستان تقاضاهای امریکا را در زمینه مذاکرات صلح افغانستان عملی نکرده‌است.

XS
SM
MD
LG