لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۵

هشدار امریکا و بریتانیا به اشتراک کننده‌گان جام جهانی فوتبال!


مقام‌های استخبارات امریکا و بریتانیا، در مورد هک کردن تجهیزات الکترونیکی اشتراک کننده‌گان بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه، هشدار می‌دهند.

مقام‌های استخبارات امریکا و بریتانیا به هواداران فوتبال که برای جام جهانی به روسیه سفر می‌کنند، در زمینه هک شدن تیلیفون‌های موبایل و کمپیوترهای‌شان از طریق حملات سایبری هشدار داده اند.

آمر مرکز ملی اطلاعات و امنیت امریکا گفت، حتی کسانی که فکر می‌کنند دلیلی برای اینکه هدف چنین حملاتی قرار گیرند، وجود نداشته باشد، باز هم ممکن است هک شوند.

ویلیم اِوانینا روز چهارشنبه در اعلامیۀ گفت:

"هر کسی که برای اشتراک در جام جهانی به روسیه سفر می‌کنند باید در مورد خطراتی ناشی از حملات سایبری متوجه باشند."

ویلیم اوانینا، مسئول ادارۀ است که تهدید های ناشی از جاسوسی خارجی و جاسوسی سایبری در امریکا را ارزیابی و علیه آن عمل می‌کند.

او در این اعلامیه اضافه کرد:

"اگر شما در نظر دارید که تیلبفون مبایل، لپ تاپ، (پی دی ای) یا دیگر تجهیزات الکترونیکی با خود دارید، اشتباه نکنید که هر گونه معلومات در این وسایل (به خصوص معلومات شخصی) تان می‌تواند، توسط دولت روسیه و یا مجرمان سایبری قابل دسترسی باشد."

آمر اداره ملی اطلاعات و امنیت امریکا اضافه کرد، هر کسی که در بازی‌های جام جهانی اشتراک می‌کند، باید وسایل الکترونیکی را که به آن نیاز ندارد، با خود نگیرد و هر وسیله را که باخود می‌گیرد تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کند، بطری آن را بکشد.

مسابقات جام جهانی امروز پنجشنبه در روسیه آغاز شد.

خبرگزاری رویترز از یک مقام دیگر امریکایی که نخواست از وی نام گرفته شود، نقل قول کرده که می‌گوید، مقام‌های بریتانیایی نیز هشدارهای مشابه به شهروندان خود داده اند.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا در اعلامیۀ گفته است که متخصصان بریتانیایی در این زمینه به تیم فوتبال این کشور پیش از سفر به روسیه هشدار و مشاوره لازم را داده اند.

یک شعبه از اداره ارتباطات دولتی بریتانیا، نهاد اطلاع‌رسانی الکترونیکی لندن نیز یک هشدار عمومی در این مورد را منتشر کرده است.

پاتریک واردلی کارشناس امور امنیت سایبری خصوصی بریتانیا به خبرگزاری رویترز گفته است که هشدار این مقام به‌گفته وی واقعاً مشورۀ خوبی است.

قبل از این، نهادهای امنیتی امریکا نیز در آستانه المپیک زمستانی در کوریای جنوبی که در نزدیکی مرز با کوریای شمالی انجام می‌شد، هشدار های مشابه داده بودند.

XS
SM
MD
LG