لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۹

نصیر الملک در صحبت با رئیس جمهور غنی مرگ ملا فضل‌الله را تحول با اهمیت خوانده است


صدراعظم مؤقت پاکستان، مرگ ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی را یک تحول با اهمیت در مبارزه با تروریزم، توصیف کرده است.

حکومت پاکستان در یک اعلامیه گفته که نصیر الملک این مطلب را در گفتگوی تیلفونی دیشب با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بیان کرده و از وی به خاطر شریک ساختن معلومات در مورد مرگ ملا فضل‌الله، ابراز امتنان کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی در تویتر خود در این ارتباط نوشته که کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در نتیجه کار خسته‌گی ناپذیر انسانی ادارت امنیتی افغان، انجام یافته است.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با ابراز اینکه رئیس جمهور با صدراعظم مؤقت پاکستان تماس تیلیفونی برقرار کرد، گفت، در این صحبت تیلیفونی اقدام حکومت افغانستان در از بین بردن تروریستان خوب و بد، مطرح گردید.

شاه حسین مرتضوی
شاه حسین مرتضوی

وی افزود، اکنون افغانستان انتظار دارد که پاکستان هم از ظرفیت‌های خود استفاده کرده، اقداماتی را روی دست گیرد.

آقای مرتضوی افزود:

"پاکستان با استفاده از ظرفیت‌های که در آن کشور وجود دارد، باید علیه تروریستان بدون تفکیک خوب و بد آن‌ها، اقدامات همه‌جانبه را انجام دهد."

رئیس جمهور افغانستان در تویتر خود همچنان نوشته است که با جنرال قمر باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان نیز تماس تیلیفونی داشت.

رئیس جمهور اشرف غنی در هر دو صحبت‌های تیلیفونی خود با صدراعظم مؤقت و هم لوی درسیزی اردوی پاکستان از اسلام‌آباد تقاضا کرده که برای کشانیدن طالبان افغان که در آن کشور زندگی می‌کنند به میز مذاکره، گام های عملی را بردارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، نصیر الملک صدراعظم مؤقت پاکستان در گفتگوی تیلیفونی با رئیس جمهور اشرف غنی گفت، مرگ ملا فضل‌الله امکان دارد درد و رنج مردم در سراسر پاکستان را تسکین دهد.

نصیر الملک
نصیر الملک

طوریکه، به‌گفتۀ وی گروه تحریک طالبان پاکستانی به رهبری ملا فضل‌الله با حملات تروریستی خود مردم را رنج بی‌شمار داده است.

در اعلامیۀ حکومت پاکستان همچنان آمده است:

"بلاخره یک اقدامی علیه دشمن مردم و دولت پاکستان صورت گرفت."

ملا فضل‌الله که در ولسوالی مرور ولایت کنر در نتیجۀ حمله طیاره بدون سرنشین امریکایی کشته شده ، حکم سوء قصد به جان ملاله یوسفزی برندۀ جایزه نوبل صلح را که در آن زمان شاگرد مکتب بود، نیز صادر کرده بود.

XS
SM
MD
LG