لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۱

سرخط: گماشتن کمیسیون‌ها و هیئت‌ها نمی‌توانند جلو حملات را بگیرند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به مسایل امنیتی به ویژه حمله انتحاری بر اهل هنود و سیک در شهر جلال آباد و بازداشت نظام الدین قیصاری در ولایت فاریاب پرداخته‌اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‌اش بر تعیین هیئت برای تحقیق چگونگی حمله بر اهل هنود و سیک در شهر جلال آباد انتقاد کرده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید که گماشتن کمیسیون‌ها و هیئت‌ها نمی‌توانند جلو بلا‌ها و حملات را بگیرند.

در سرمقاله آمده‌است که هیئت تعیین شده برای بررسی حمله خونین پارسال در چهار راهی زنبق شهر کابل چه نتایجی بدست آورد که حالا هیئت تعیین شده برای بررسی حمله اخیر در شهر جلال آباد کاری را انجام دهد.

سرمقاله نویس به تعیین هیئت‌ها برای بررسی واقعه سقوط کندز، حمله بر هوتل انترکانتیننتال و رویداد‌های دیگر نیز اشاره کرده و گفته‌است که کار آنان نتایجی نداشته‌است.

سرمقاله نویس با توجه به تدابیر امنیتی که از یک هفته برای سفر رئیس جمهور غنی به ولایت ننگرهار اتخاذ شده بود، وقوع حمله اخیر در شهر جلال آباد را پرسش بر انگیز می‌داند.

به باور سرمقاله نویس، اگر حکومت اراده دارد تا چنین حملات صورت نگیرد باید در روز وقوع حمله در شهر جلال آباد مسئولان کشفی و امنیتی ننگرهار را به زندان می‌فرستاد.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش به بازداشت نظام الدین قیصاری تمرکز کرده و گفته‌است که این شخص بر وضعیت در ولایت فاریاب حاکم بود و گرفتاری وی سبب بروز مشکلات خواهد شد.

سرمقاله نویس می‌گوید که به دنبال بازداشت آقای قیصاری اعتراضات در فاریاب آغاز شده و ممکن بر مشکلات در این ولایت افزوده شود.

در سرمقاله زیر عنوان (بازداشت قیصاری برای چه) آمده‌است که چند سال پیش حکومت خود بنام خیزش‌های مردمی،گروه‌ها را به میان آورد و به عوارض جانبی آن توجه نکرد.

سرمقاله نویس می‌گوید که حکومت حالا ناگزیر است تا برای همچو گروه‌ها باج بدهد در غیر آن، به گفته سرمقاله نویس این گروه‌ها چالش‌ها را بیشتر خواهند ساخت.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نیز در سرمقاله‌اش به گرفتاری نظام الدین قیصاری اشاره کرده و گفته‌است که امنیت در شمال باید قربانی رقابت‌های تیمی نشود.

سرمقاله نویس گفته‌است، هر چند قیصاری در آزار و اذیت مردم و اقدامات خود سر در فاریاب دست داشت اما چون در برابر مخالفان مسلح دولت ایستاده‌گی کرده باید قضیه‌اش به شکل درست به پیش برده شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG